Tesla S spotting

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Tesla S spotting

Post by Black Lemon »

Da har jeg sett Tesla S live, riktignok ikke i trafikk, men utstilt i et stort kjøpesenter her i Houston, Texas hvor jeg er i skrivende hund. En meget tøff bil må jeg innrømme som ikke vil koste mer i Norge enn her i USA hvor biler generelt er svært billige sett med norske øyne.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Tesla S spotting

Post by Black Lemon »

Da har jeg også sett Tesla Model S i trafikk, skjønt den var parkert på en parkeringsplass langt ute på landet her i Texas, en til to timers kjøretur utenfor Houston. Det ironiske var at dette var en middelalderfestival der altså minst en besøkende kjørte Tesla Model S. Den var egentlig ganske anonym på den store parkeringsplassen, men nå et det jo slik her i Texas at bilene ser mindre ut enn hjemme. Selv et monster som Mercedes GL ser helt ordinær ut i størrelsen her borte og en BMW 535i ser nesten ut som en småbil til tross for en lengde på 4,90 m.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Tesla S spotting

Post by citro1cx »

moderator: tesla s spotting tråd er ryddet, og diskusjonen rundt tema elektromagnestisk stråling er flyttet i denne tråden: viewtopic.php?f=19&t=6201
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Tesla S spotting

Post by Black Lemon »

Nå er Tesla S-prisene klare. 446.000 for billigste modell vil nok gjøre Norge til det landet med flest Tesla S i forhold til folketallet. I USA vil den konkurrere med de dyreste ABM-bilene og da blir bildet et helt annet. Dessuten blir el-biler i USA omtalt som kullfyrte biler. Derfor er det omdiskutert å kjøre el-bil i USA. Den forurenser, men forurensningen skjer ikke der bileieren bor. Her i Norge er det anderledes så lenge vi fyrer med "vann". Rundt byer og tettsteder bør jo denne bilen bli en vinner og ta over for dieseltrafikken. Luften i Oslo om dagen er ikke akkurat frisk når nesten alle kjører diesel og dette er i ferd med å bli et stort for myndighetene som har laget et avgiftssystem som favoriserer dieselmotoren. Man har hatt kampanjer for å få folk til å kutte ut oljefyren i husene og bygårdene for så å favorisere oljefyring i bilene i steden. Det er jo en noe underlig prioritering.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
ThomasWH
Posts: 143
Joined: Sun 12 Sep, 2010 23:04

Re: Tesla S spotting

Post by ThomasWH »

Jeg vil bare klargjøre to ting etter å ha kjørt mange mil i en Tesla S Performance:

* Teslaen er lynrask.

* Men Teslaen er også RÆVA når det kommer til komfort. Sammenlignet med en hvilken som helst Citroen (springfjær inkludert) er dette triste saker. Skjønner ikke at noen kjøper noe så "fast". Greit, vil man kjøre på bane er dette nødvendig for å holde seg på veien.. Men som familiebil og bruksbil i dagligdalgsliv?? STRYKKARAKTER på komfort!!!!! Til og med setene er steinharde. Jeg hadde ikke ville hatt denne bilen om jeg så fikk den kastet etter meg gratis! (Hadde solgt den isåfall, og kjøpt en C6 OG en C5!!!)
Mvh.
Thomas
C5 2.0 HDi Break Exclusive (2006)
ZX 1.4i Monaco (1997)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Tesla S spotting

Post by Black Lemon »

Jeg har verken kjørt den eller sittet i den, men setene ser veldig flate og "billige" ut. Problemet er også store hjul med trange hjulbuer der det pakker seg is og snø. Jeg har lest en del om dette på elbilforum og det er en del spreke folk som har gitt seg i kast med å være betabrukere denne vinteren.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Post Reply