Moderering, flytting av tema og ny seksjon om C5

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Moderering, flytting av tema og ny seksjon om C5

Post by dagmatti »

Flyttet fra cx avdelingen.


-m
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by Asle »

dagmatti wrote:Flyttet fra cx avdelingen.


-m
På tide å melde seg ut kanskje
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by n10516 »

Til Asles innlegg:

??? (Hva mener du?)


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by jonsto »

Asle wrote:
dagmatti wrote:Flyttet fra cx avdelingen.


-m
På tide å melde seg ut kanskje
En trenger da ikke melde seg ut av Forumet. Bare å slutte å gå inn der det.
CX Klubben har ingenting med driftingen av Forumet å gjøre. Forumet er en selvstendig enhet som driftes gratis av Dag Mattis og med Roger som moderator. Det er disse to som styrer alt her inne. Så ikke rett Baker for Smed nå.
Når det gjelder C5 så hører jo ikke den naturlig inn under CX seksjonen. Men når det er sagt, så er min erfaring at det er veldig mange CX eiere som har C5 som bruksbil. Så kanskje en skulle høre med Dag Mattis om han kan opprette en C5 seksjon?
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by Asle »

jonsto wrote:
Asle wrote:
dagmatti wrote:Flyttet fra cx avdelingen.


-m
På tide å melde seg ut kanskje
En trenger da ikke melde seg ut av Forumet. Bare å slutte å gå inn der det.
CX Klubben har ingenting med driftingen av Forumet å gjøre. Forumet er en selvstendig enhet som driftes gratis av Dag Mattis og med Roger som moderator. Det er disse to som styrer alt her inne. Så ikke rett Baker for Smed nå.
Når det gjelder C5 så hører jo ikke den naturlig inn under CX seksjonen. Men når det er sagt, så er min erfaring at det er veldig mange CX eiere som har C5 som bruksbil. Så kanskje en skulle høre med Dag Mattis om han kan opprette en C5 seksjon?
Riktig oppfattet, det var meg selv jeg mente, jeg er klar over at forumet ikke har noe med CX klubben å gjøre annet enn at noen ildsjeler drifter dette.
Det burde kanskje vært en seksjon for C5 her i likhet med BX og Xantia, C5 er vel i grunnen bygd på Xantia chassis og burde kanskje ha egen seksjon, jeg tror ikke C5 kommer til å få en egen klubb i framtiden.

Dette innlegget er lagt til i "utenomsnakk" og ikke i CX seksjonen.

Jeg var så uheldig at jeg la inn et spørsmål om bremsene på C5 min på "Generelt" og fikk denne kommentaren:

"Unnskyld... C5 ? Jeg trodde da virkelig det sto CX på denne delen av forumet !"

På et annet innlegg om bakramme fikk jeg denne kommentaren:

Jeg brukte bakramme fra break på Pallasen min, jeg hadde en 100% rustfri ramme liggende og etter en del måling fant jeg ut at den kunne brukes, jeg målte ganske enkelt ut hvor mye jeg skulle kappe den

"En dårlig utnyttelse av bakramme til stasjonsvogn om noen spør meg.."

Jeg trodde det kunne være nyttig for andre å vite at breakbakramme kan brukes på berline, det skulle jeg ikke ha informert om, kanskje mange gode brearammer er blitt kastet fordi folk ikke vet at de kan brukes på berline.

Jeg synes for min del at det var en ypperlig utnyttelse av bakramma, men jeg gjorde også et forsøk på å få byttet ramme til berline her ute på forumet uten hell.

Jeg har ingen planer om å melde meg ut av CX klubben, men har kommet til at man skal være svært forsiktig med hva man skriver her på forumet før noen tar det ille opp.

Min mening er at moderator bør slette innlegg hvis noen mener at små spørmål om C5 på "utenomsnakk" er så plagsomme, evt gi en høflig kommentar om at slike spørsmål ikke må stilles her på forumet.

Rett og slett lite hyggelig å se slike kommentarer.

Jeg kommer ikke til å stille flere spørsmål om C5 på CX forumet.

Ellers er det slik at jeg har behov for en moderne og driftsikker bil, forrige var en XM og nå altså C5, tiden løper fra oss og det er ikke mulig å få kjøpt nyere CX mere, og man må derfor ty til andre modeller, sågar merker også for noen.
Sånn sett bidrar jeg til å bevare Pallasen min.
Jeg kunne jo fått tak i flere CX er og "brukt de opp" i satlaka på vinteren, men det ville ikke gavne CX miljøet i positiv retning.
Har nettopp levert en T2 og en T2 til går til huggeriet på Reppa pga saltlake om en ukes tid :-(

All ære til de som drifter forumet, kanskje det burde driftes/støttes økonomisk av CX klubben.

Takk
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by dagmatti »

Hei,

vanligvis er det citro1cx som modererer her, men jeg også fikser ting som jeg ser. Det var jeg som flyttet tråden din (og den andre nå nettopp) fra "cx generelt" til utenomsnakk, da rene c5 spørsmål har lite med cx å gjøre. Du må ikke ta ille opp det noen av moderatorene gjør her, jeg må jo snakke for meg selv, men vi skriver ikke ting for å være arrogante eller flytter emner fordi vi liker å plage. :) Det er heller ikke slik jeg forstår deg.

Men når det gjelder å skive om c5 i utenomsnakk, så kan jeg ikke skjønne at det skal være et problem. At noen sporer av tråder med innlegg som er "upassende" er jo kjedelig, men det er ikke alltid en enkel balansegang å moderere heller. Folk må være varsomme selv også!

Uansett synes jeg vet at ideen om å ha en c5 seksjon er bra. Hva tror folk? :) Og beklager avsporingen. :)



-m
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by citro1cx »

Enig med dagmatti. Hvis folket vil ha C5 avd bør de få det :D Det Å slette innlegg bare fordi de handler om C5 er tull. Sjøl om vi ikke er like glade i C5 gjør den nytta si som Asle er inne på, og da er det vel naturlig at man spør sine venner på forumet hvis man lurer på noe med denne bilen. Mange her har lang erfaring med C5. glem heller ikke at serie 1 C5 er blitt en gammel dame, og av den grunn er interessant for oss citroenfanatikere :?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by jonsto »

Som jeg sa i mitt tidligere innlegg så er mitt inntrykk at det er mange CX eiere som har C5 som bruksbil. Derfor Dag Mattis, hvis det ikke er for mye arbeid synes jeg vi skal opprette en C5 seksjon.
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by n10516 »

At forumet, etter å ha ligget på det første webhotellet klubben brukte, havnet på Dag Mattis sin private server kom av at det langt rimeligere webhotellet siten ble flyttet til, på det tidspunktet ikke aksepterte så store databaser som det viste seg at forumet faktisk krevde allerede da. Jeg må påta meg en god del av ansvaret for dette i og med at det var blant annet min idé å spare de tusenlappene. Så takk og all mulig ære for at Dag Mattis tok jobben. Alternativet ville vært å flytte tilbake til det opprinnelige webhotellet eller et annet med tilsvarende kapasitet for databaser.

Men med denne historiske forankring ser jeg lite skille mellom klubben og forumet! For meg er det klubbens forum plassert og driftet utenfor klubbens egen serverplass.

Jeg er helt enig med Jon og øvrige som mener at det hadde vært naturlig å opprette en egen avdeling for C5 med gasshydraulisk fjæring. Men jeg tror ikke at en bør ta det så ille opp om en får en kommentar når en poster noe under "feil" modell. Det er mulig at det var meg som kom med den første kommentaren Asle refererer til, jeg husker ikke, men om det var det så var hensikten den aller beste og med et smil å påpeke at dette er kanskje ikke det beste stedet å poste spørsmål om f. eks. C5. Er det meg, sto det nok også en anbefaling om heller å stille spørsmålet på Akuten, der er det forumet jo dekker alle modeller og der finnest det mye ekspertise om f. eks. C5. Mitt ønske har aldri vært å tråkke på noen, bare hjelpe til å få de beste svarene.

Jeg har også lyst til å gi ubetinget ros til forumets to moderatorer for å gjøre en balansert og god jobb!


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
radovan
Posts: 295
Joined: Tue 09 Feb, 2010 23:13
Location: Hornindal

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by radovan »

Ville det ikkje vere ein tanke å skille ut dette som ein eigen tråd, all den tid det har fint lite med registerreima til nosa å gjere? :)
Erling Brendefur
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Moderering, flytting av tema og ny seksjon om C5

Post by dagmatti »

Nå kan vi prate uforstyrret om c5 i ny avdeling. :)


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by dagmatti »

jonsto wrote:
Asle wrote:
dagmatti wrote:Flyttet fra cx avdelingen.


-m
På tide å melde seg ut kanskje
En trenger da ikke melde seg ut av Forumet. Bare å slutte å gå inn der det.
CX Klubben har ingenting med driftingen av Forumet å gjøre. Forumet er en selvstendig enhet som driftes gratis av Dag Mattis og med Roger som moderator. Det er disse to som styrer alt her inne. Så ikke rett Baker for Smed nå.
Når det gjelder C5 så hører jo ikke den naturlig inn under CX seksjonen. Men når det er sagt, så er min erfaring at det er veldig mange CX eiere som har C5 som bruksbil. Så kanskje en skulle høre med Dag Mattis om han kan opprette en C5 seksjon?

Hei,

jeg er enig i at klubben ikke direkte legger seg opp i den daglige driftingen, men selve forumet ble startet på klubbens initiativ, og det hadde ikke vært slik det er idag uten klubben heller. Da jeg fikk det på cd i posten for å redde det over på en server i skapet hjemme var motivasjonen kun å hjelpe klubben, og hvis klubben har noen ønsker/nye rettningslinjer i forhold til drifting, innhold, hvem som skal få være med, åpenhet for gjester, moderering, osv. vil jeg selvsagt følge dette. Også hvis klubben vil flytte forumet til en annen server eller noe annet. Men så lenge det fungerer såpass bra som det gjør idag ser jeg ingen store grunner til å endre på noe. Store ting kan tas i klubbens styre, mens småting som en ny c5 seksjon kan vel bare diskuteres og "vedtas" inne på "utenomsnakk". :D


-m
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Røket registerreim citroen c5 2005 model

Post by jonsto »

dagmatti wrote:

Hei,

jeg er enig i at klubben ikke direkte legger seg opp i den daglige driftingen, men selve forumet ble startet på klubbens initiativ, og det hadde ikke vært slik det er idag uten klubben heller. Da jeg fikk det på cd i posten for å redde det over på en server i skapet hjemme var motivasjonen kun å hjelpe klubben, og hvis klubben har noen ønsker/nye rettningslinjer i forhold til drifting, innhold, hvem som skal få være med, åpenhet for gjester, moderering, osv. vil jeg selvsagt følge dette. Også hvis klubben vil flytte forumet til en annen server eller noe annet. Men så lenge det fungerer såpass bra som det gjør idag ser jeg ingen store grunner til å endre på noe. Store ting kan tas i klubbens styre, mens småting som en ny c5 seksjon kan vel bare diskuteres og "vedtas" inne på "utenomsnakk". :D


-m
Hvor er det smilefjeset som smiler og klapper? :-)
Uten å ha spurt styret tror jeg at jeg kan si at vi i klubbstyret er svært glad for og fornøyd med at du har forumet i "skapet". :D :D :D
Dette styrer du og Roger meget bra. Er det noe vi vil si deg har det aldri vært vanskelig å å tak i deg.
Ha en fortreffelig dag!
It fårrå nålles. .-)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Moderering, flytting av tema og ny seksjon om C5

Post by mads »

Helt enig i at forum her fungerer veldig bra! Det som har gitt noen sure(?) miner eller misforståelser er at ting som skrives på forum ikke nødvendigvis fanges opp av klubb/styre. Noen leser her, andre ikke så om noe skal formaliseres eller på annen måte behandles i klubben må det rettes til styret på en måte. Om noen i styret fanger saken her på forum er det fint, men det kan man altså ikke ta for gitt.

Som flere er inne på er det veldig lett og god kontakt og jeg er ikke kjent med noen ønsker om endring. Folk skriver og forum går seg til. Med snakk om tettere samarbeid mellom klubbene kunne vi kanskje få et felles citro-forum med tiden, a'la akuten? Kanskje. Ikke sikkert det er lurt, men jeg har savnet det og en felles kalender.
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Moderering, flytting av tema og ny seksjon om C5

Post by n10516 »

Forumet er helt topp slik det er... :D Og et greit prinsipp er: Fungerer det - hold pailabbene unna... :shock: :D :mrgreen:

Som bruker har jeg bare ros å komme med til moderatorene og drifterne av forumet. :D Enkelt og greit. :D


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply