C6-eier!

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

C6-eier!

Post by Black Lemon »

Da ble også jeg C6-eier i dag og hvilken deilig bil dette er! Jeg er jo ikke akkurat vant med å kjøre biler fra dette århundre da den nyeste bilen jeg har kjørt er min 98-modell XM! Det overrasker meg faktisk hvor lik C6en er CXen i duvende svevefølelse. Jeg har jo ikke fått tid til å prøve ut de forskjellige innstillingene ennå, men C6 er en skikklig "glidare"! Når dere ser en svart C6 med ZZ-skilter, er det altså stor sannsynlighet for at det er meg.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: C6-eier!

Post by jonsto »

Black Lemon wrote: Det overrasker meg faktisk hvor lik C6en er CXen i duvende svevefølelse.
Først vil jeg gratulere med en flott bil. Men når du sier den er lik CXen så har du ikke prøvd den over fartshumper enda. ;-) :-)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: C6-eier!

Post by Black Lemon »

Takk for det. Joda jeg har prøvd C6en over fartsdumper og der er den mer lik XMen. Jeg har noen dumper i området der CX kan flyte over i 60 km/t, men det tar jeg ikke sjansen på verken med XM eller C6. Den store C6en innbyr til en rolig kjørestil akkurat som XMen. Begge disse har automatgir og det i seg selv innbyr til en roligere kjørestil. Det merker man ikke minst i USA der trafikken flyter rolig, også ut fra lyskryss. Nå er jo ikke CXen noen lyskryssrakett, men manuelt gir sørger for en mer direkte respons. Jeg er jo ikke vant til moderne biler, så spesielt de gode og ikke minst svingbare zenonlysene er jo en stor forandring for meg. C6 er også svært stillegående. CX vil jo alltid være CX og det finnes jo ingen arvtaker for den i dagens bilmarked.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: C6-eier!

Post by hl »

Gratulerer!

Vil anbefala deg å anskaffa Lexia, med den vil du kunna finna mange feil som ikkje kjem fram på displayet. (I alle fall før evt. garanti går ut.) Og hugs å løysa loket på hydraulikktanken før du jekkar opp bilen.
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: C6-eier!

Post by Black Lemon »

hl wrote:Gratulerer!

Vil anbefala deg å anskaffa Lexia, med den vil du kunna finna mange feil som ikkje kjem fram på displayet. (I alle fall før evt. garanti går ut.) Og hugs å løysa loket på hydraulikktanken før du jekkar opp bilen.
Takk for tips Helge. En viktig sikkerhetsfaktor for meg var at du også har C6! Med dine kunnskaper om CX og sikker etterhvert også C6, kan vi norske C6-eiere gå fremtiden sikkert i møte.

Er det en spesiell type Lexia jeg må ha og hvor kjøper jeg det enklest?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: C6-eier!

Post by hl »

Black Lemon wrote:Er det en spesiell type Lexia jeg må ha og hvor kjøper jeg det enklest?
Eg kjøpte min herfrå:

http://www.door2doorshop.com/wholesale/ ... -1022.html

Installering av program:

http://www.citroenakuten.com/viewtopic. ... 22&t=48722

Du treng ein bærbar pc med XP eller eldre.
Det var feil på installeringsDVD-en eg fekk med, men fekk lenke til nedlasting; so det gjekk greit.

Forøvreg kjenner du vel til denne sida: http://c6owners.org/
Og no kann vera eit godt tidspunkt å smyrja dørlister, og i minusgrader opna dørene svært forsiktig: passa på at rutene går ned.
Post Reply