Forum oppgradering og kræsj...

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Hey,

Litt diskproblemer på serveren under en oppgradering førte til litt nedetid denne uka. Håper det skal være oppe litt fremover nå.

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre med carkivet, som fremdeles er nede. Den gamle versjonen av gallery er ikke helt venn med ny php. :) Vurdere å flytte alt over til en ny type software. Tips? En større opprydding samtidig er på sin plass ihvertfall.


-m
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by rundgren »

Godt merkbar oppgradering - forumet er både kjappere og penere
Har dessverre ikke så mye å bidra med på gallerifronten
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Ja, tiden flyr! Den var jo relativt gammel den gamle versjonen av forumet... :) Men cxarkivet er jo enda (mye) eldere, og grunnen er at det ikke er noen enkle oppgraderinger tilgjengelige. :)

Jeg tror jeg må oppdatere språkpakka eller noe på forumet fremdeles, for det er litt tull med navnet på noen av knappene rundt om. Det kommer om ikke for lenge. :)


-m
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by mads »

Takk for jobben!! Språk på knapper kan gå seg til.

CXarkivet med bilder vet jeg ikke helt hva jeg tror om, må innrømme det er lenge siden jag var der..
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Hehe, ja det er litt kaos der. Mange lager flere album på toppen istedetfor å lage subalbum, og da blir det rot. Jeg skal ta en runde og rydde litt. Jeg tror jeg snart har det oppe å gå igjen, tilsynelatende er det oppe alerede nå. :-)


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Hmm, ikke helt oppe, men jeg vet hva som er feil. Godt det er en dag til imorgen. :D


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Nå kommer det seg litt! Er fremdeles noen ting som ikke er bra i galleriet, men det funker stort sett. Går kjapt over og rydder litt: De som har flere "toppnivå" album tar jeg og legger alle inn under ett annet. Da blir det ganske mye mere ryddig... :)


-m
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by jonsto »

Var blitt vesentlig mindre sider ja. Skal bli interessant å prøve å legge inn bilder igjen. Men det er vel på samme måten.
Men et spørsmål: Er det mulig å få ei startside på arkivet med innholdsfortegnelse? Altså på hvilken side de forskjellige eierne er å finne.
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

jonsto wrote:Var blitt vesentlig mindre sider ja. Skal bli interessant å prøve å legge inn bilder igjen. Men det er vel på samme måten.
Men et spørsmål: Er det mulig å få ei startside på arkivet med innholdsfortegnelse? Altså på hvilken side de forskjellige eierne er å finne.

Hei,

bra innspill. Det har blitt mye mere oversiktlig på førstesidene ja. Saken er at softwaren er veldig gammel, jeg vurderer å oppgradere den, men det viser seg at de som lager den har lagt inn årene, så det finnes ingen langsiktig løsning uten å bytte helt over til noe annet. Driver og lurer på hva vi skal bytte til; vil også helst beholde alle linker, bilder og brukere. Synes "slideshow" er ganske bra der nå, masse fine bilder! Og cx screensaver da, som man kan laste ned. ;) :D

En framside som hadde oversikt over alle albumene på bare en side hadde kanskje vært å foretrekke ja?


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Spørs om det ikke blir en nyere versjon. Det hadde vært fint om den viste litt mere av hva som finnes der med en gang, det er mange klikk for å komme seg rundt nå. Slide show fungerer egentlig ganske bra, med det er jo 11500 cx-bilder der inne, så det tar jo noen dager å se alt. :)


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Btw, det blir nok litt nedetid ikveld, rystningene etter harddisk kræsjen er fremdeles ikke helt over. :)


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Jeg tok alle albumene på en side. Mulig det hjelper litt. Men vi kan jo sortere ting slik at mest relevant/best innhold kommer først, rett og slett? :)


-m
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by jonsto »

Dette er bedre enn det var Dag Mattis. Hvilket innhold som er best handler jo om hva du leter etter. Når det ikke er et eget stikkord register tenker jeg at alfabetisk etter fornavn er en måte. Og de uten eiernavn til slutt.
Hva tror du?
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by Helge S »

dagmatti wrote:Btw, det blir nok litt nedetid ikveld, rystningene etter harddisk kræsjen er fremdeles ikke helt over. :)
Er ikke disken i RAID5 eller RAID6?
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Forum oppgradering og kræsj...

Post by dagmatti »

Helge S wrote:
dagmatti wrote:Btw, det blir nok litt nedetid ikveld, rystningene etter harddisk kræsjen er fremdeles ikke helt over. :)
Er ikke disken i RAID5 eller RAID6?
Var; etter at 4 disker (ca) har tatt mere eller mindre kvelden er det ikke noe raid lengre... :)


-m
Post Reply