Servicetider

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Servicetider

Post by Citpilot »

Lurte på om noen kunne svare på hva Citroen har foreskrevet mht "servicetider/intervaller" som det heter på godt norsk. Jeg tenker på:

-oljeskift på motor (Skifter filter og olje hver 5000km, tror det er en billig investering i et langt motorliv)
-oljeskift på girkasse
-registerreim på en dieselmotor
-luftfilter på dieselmotorene
-drivstoffilter på dieselmotorene

Og hvor lenge/langt regner man med at fjæringskulene skal vare før de må byttes/fylles?

Tron
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

service intervaler varier på enklete modeler. Jeg har inntrykk av at intervaller har sammenheng med hvor mye merkeverksted vil tjene på bilens ettermarked.

På min 89 gti fulgte det med et lite servicehefte. Ikke alle intervallene er utfylt, noe som jeg tror er vanlig når bilen er blitt noen år gamle. Har ennå tilgode å se en bil som har utfylt servicehefte på rundt 200000km. Citroen cx 1989 stopper på 150000km, etter det er det vel opp til fantasien og lommeboka.

Ut i fra det som står beskrevet i dette heftet er det felles vedlikholds service på de fleste citroen fra denne tiden. servicen er oppdelt i to kategorier:vedlikehold smøreservice. om du ønsker å se mer på seviceheftet klikk på bildet under:

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Veldig bra, takk!

Tron
Post Reply