Ulyd ved Akslerasjon

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

Kommer inte ihåg fabrikat men det finns gängtätande vätska som håller bulten på plats även om gängorna är dåliga. Finns minst två olika typer och ta INTE den som kallas "hydraulisk" för då får du aldrig loss bulten igen......
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

LOCTITE

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Citroengen
Posts: 142
Joined: Fri 04 Mar, 2005 12:29
Location: Modum

Post by Citroengen »

Hmm ble litt usikker men plundrer du med å få bolten til å ta gjenger eller glipper den over når du skal dra til??

Har vært borti bolter som har skrudd seg ut og bolter som har knekt men kan ikke huske at gjengene har vært så dårlig at jeg ikke har fått brukt dem...

Men det kan være litt vanskelig å få entrett bolten selv om hullet virker som det er helt riktig...
Jeg pleier bruke en jekk og løfter motoren så den har såvidt klaring fra motor festet og lirkker litt frem og til bake..
Erl
Posts: 35
Joined: Wed 11 Aug, 2004 15:24
Location: Mandal

Post by Erl »

Jeg får dreid bolten litt inn (så den hålder igjen nar jeg drar i den) så begynner den å gå litt tyngere og når jeg da drar til ;detter detter den ned igjen .
flyr lavt over fartsdumpene på sørlandet
22 TRS ` 87
GTI Turbo` 85 (under restaurering)
Erl
Posts: 35
Joined: Wed 11 Aug, 2004 15:24
Location: Mandal

Post by Erl »

Jeg hadde løftet motoren så den hadde litt klaring og sparka i den til hullet var slik at skrutrekker sled lettest inn, men jeg har følelsen at jeg mangler kraft til å presse oppåver od samtidig dreie .
flyr lavt over fartsdumpene på sørlandet
22 TRS ` 87
GTI Turbo` 85 (under restaurering)
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

Post by jank »

Høres ut som du treffer skjevt i gjengene.Jeg ville forsøkt å løse litt
på festet,det sitter med to skruer i rammevangen,og entret bolten mens
festet er løst.

På toppen av festet er der en kon som går opp i et tilsvarende hull i
motorblokken.Jeg ville ha sjekket om denne er ødelagt om du har kjørt med løs festebolt en stund.
Erl
Posts: 35
Joined: Wed 11 Aug, 2004 15:24
Location: Mandal

Post by Erl »

:idea: Endelig fikk jeg det til ; Det hjalp med en god natts søvn og gode tips fra dere , TUSEN TAKK ! Jeg løftet moteren på forsjellige steder og flyttet den oså litt sidelengs (nå sjønner jeg hvor nøye det er at motoren står hellt riktig )
Nå svever jeg "lydløst" igjen deilig ! :D
flyr lavt over fartsdumpene på sørlandet
22 TRS ` 87
GTI Turbo` 85 (under restaurering)
Post Reply