TG modellene er ikke som andre modeller.

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

TG modellene er ikke som andre modeller.

Post by jonsto »

I går fant jeg en del på TGE Breaken til min datter som er forskjellig fra andre Breaker. Untatt TGI. (og muligens TGD). Nemmelig wiren som går til sentrifugalregulatoren. Den er ca. 10 cm lenger på TG modellene enn på de vanelige. Årsaken er at det 3cm. tykke mellomlegget på festeskruen (til sentrifugalregulatoren) er fjernet. :shock:
Greit å vite for de som trenger denne kabelen.
Mvh
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Sentrifugalregulatoren? Er det den delen som regulerer servokraften til styringen? I så fall er det jo ikke helt nødvendig med denne kabelen... :wink:
Jeg har kjørt en RE i ca 2 år uten kraftregulering på servoen, gjett om den er kilen på styringen :P men gosj å godt det er på langkjøring. Tar alt som finnes av svinger med lillefingeren :D
Krever litt tilvenning da....
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Krever litt tilvenning da....
Just presis, og frøkenen likte den ikke når den ble så lett. Og da så. Men skjønner ikke vitsen med at de måtte montere slik at kabelen ble lenger. :evil:
Christian_R
Posts: 9
Joined: Tue 10 May, 2005 15:41
Location: Drammen

Sentrifugalregulator-wire

Post by Christian_R »

Ta en kikk på en CX med ABS, tror denne har lenger wire, slik at det blir plass til ABS'en. Denne forandringen er gjort på de siste bilene uten ABS også, enklere enn to utgaver. Faderens tidligere -91 TGI hadde lang wire, men ingen ABS. Denne er nå redaktør-bil.

Hilsen Christian Raddum
-56 DS 19
-72 DSpecial
-81 GSA Pallas
-84 Maserati Biturbo
-84 CX TRD T2 (le Bastard !!)
-85 CX GTI Turbo
-96 Xantia Activa 16V
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

25trd wrote:Sentrifugalregulatoren? Er det den delen som regulerer servokraften til styringen? I så fall er det jo ikke helt nødvendig med denne kabelen... :wink:
Jeg har kjørt en RE i ca 2 år uten kraftregulering på servoen, gjett om den er kilen på styringen :P men gosj å godt det er på langkjøring. Tar alt som finnes av svinger med lillefingeren :D
Krever litt tilvenning da....
Hjertens enig. Min har vert slik i mange år. Og det er en nytelse med fingertupp kontroll. Farlig behagelig.

Men ikke nys i 140! :D
Post Reply