Kondensvann på diesel

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Kondensvann på diesel

Post by dagmatti »

Hei,

Etter at jeg byttet til diesel som bruksbil har igrunn alle mine sorger og plager forsvunnet som kondens for solen.

Uansett tenkte jeg å tappe av evt. kondensvann på trdt2'en her en dag for litt siden. Det er en tappeplugg på undersiden av filteret for dette. Men det kom ikke ut noe som helst når jeg skrudde her. Tok samtidig av slangene på toppen også. Hva skjer? :? :D



-mattis
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hvilken Forpumpe/filtertype har du? Finnes to typer. Har begge liggende. Ta event. et bilde. Så skal jeg sjekke hvilken type avtappingskrue det er.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Pluggen har tettet seg med skitt og gammelt irr. Egentlig skal jo dette dreneres regelmessig, men vi vet jo alle hvor ofte slike ting blir gjort!! :wink: Så lenge det virker....... :D
Skru ut plggen helt og stak ogg med nål e.l. nå renner det diesel men skitt au, når dette ført skal gjøre kan du likegreit ta av hele filteret enten bytte eller rengjøre og sette sammen, lufte pumpe lufte starte :) :wink:
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

En annen ting er jo at den nederste delen som regel er av glass. Da kan en jo se om det er nødvendig å drenere.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Glass?? :shock: Jeg har to typer filter/pumpe og begge har støpt alu. i nederste koppen.
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

pål wrote:Glass?? :shock: Jeg har to typer filter/pumpe og begge har støpt alu. i nederste koppen.
Tja, det siste jeg gjorde før jeg gikk hjem fra verkstedet i kveld var å ta en titt på "Blåmann", og der var det glass. :wink: :D det er den typen du må skru løs håndpumpa på.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Kan jo være byttet hos meg da selvfølgelig om den er av glass vil jeg tro at det er en viss fare for å ødelegge'n
har masse Citroèn:-)
Post Reply