Riktige plugger Gti T1

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Högger'n
Posts: 70
Joined: Wed 02 Mar, 2005 21:37

Riktige plugger Gti T1

Post by Högger'n »

hva er det?
Högger'n

Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Ifølge Citroen skal min 1985 GTi Turbo ha Eyquem 755 X eller Champion L82.

Litt "off topic". Lenge siden jeg har hørt fra deg. Velkommen tilbake blant oss "levende". :D :D
Mvh
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Tror det er de samme som på GTi. Da jeg bestillte fra mekonomen så fikk jeg feil plugger. De ga meg ikke plugger med 0,8mm gap. Så om du bestiller derfra så vær påpasselig.
Også er det kansje greit å passe på å få resistor plugger til det alerede følsome elektriske systemet i CX.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

De ga meg ikke plugger med 0,8mm gap.
Dette justerer du selv ved hjelp av en bladsøker.
Mvh
Högger'n
Posts: 70
Joined: Wed 02 Mar, 2005 21:37

Post by Högger'n »

jonsto wrote:Ifølge Citroen skal min 1985 GTi Turbo ha Eyquem 755 X eller Champion L82.

Litt "off topic". Lenge siden jeg har hørt fra deg. Velkommen tilbake blant oss "levende". :D :D
Mvh

Var nesten død, :twisted: men er litt ovenpå nå, har til og med begynt å reparere T1 som har ventet så lenge i garasjen.

Roy
Högger'n

Image
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

NGK BPR6HS har jeg forstått skal være bra til 2400gti. er vel samme til 25 gti?

Sturla
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Tjensen
Posts: 54
Joined: Tue 20 Apr, 2004 11:37

Plugger til Turbo1

Post by Tjensen »

Turbo 1 har litt flatere topper inni sylindrene og har litt andre plugganbefalinger fra fabrikken. Litt mer kortnesede varianter (755X i stedet for 755SX, NGK B6HS i steder for NGK BP5HS, Champion L82C i stedet for L82YC etc.) Mange, også pluggfabrikker gir blaffen i denne nyansen og det ser ut til å gå bra. Jeg mener selv det er forskjell og at det er kvalitetsforkjeller på plugger.
Min favoritt er er Splitfire SF409B med dobbelelektrode, og jeg var fornøyd også med Bosch W6AS med sølvelektrode. Det finne også "racing" plugger med tynn plladium/gull elektrode Jevnheten på tomgang og stabilitet på høye turtall synes jeg påvirkes og jeg har også mistenkt pluggene ved perioder av litt død aksellerasjon rett over 2000 omdr. tenningskomuteren på bilen er et nervøst dyr og skal ikek ha for mye støy tilbake gjennom ledningene, men originalpluggene er uten motstand. Gapet kan godt stilles til 0.9 mm etter min erfaring. Pluggledninger skal være orginale selv om de er dyre, og coilene er også noe å holde øye med. Husk et tenningsystemet her er meget avansert og bra, men belaster pluggene ganske mye.
CX Turbo 1 1985
Post Reply