Øvre motorfeste.

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

Citroencx wrote:Jeg har også tenkt på dette med polyuhretan, men tenker at det må være best å bruk edette nede der hvor slitasjone er stor på grunn av olje etc.

Så kan man bruke en vulkblanding til det øvre som man mixer selv. Den er jo lett å bytte så det gjør liksom ikke så mye. Og kjøper man en liter med kjemi for 500 så holder vel den til et 10 talls fester eller så.

Så kan man bytte den en gang i året eller noe.
Du får kjøpt polyuretan i småpakker.

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?d ... tm&lang=no
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?d ... tm&lang=no

Hvis hardheten er passe, er det ikke noe problem å støpe dem.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Spennede.
Men jeg tenkte å kjøpe et ferdig feste nede av poly og så bruke et mykere oppe for å ta det meste av viberasjonene der.

Ferdig fordi det kanskje er mer livslengde på det?
Riktig hardhet osv?
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

Citroencx wrote:Spennede.
Men jeg tenkte å kjøpe et ferdig feste nede av poly og så bruke et mykere oppe for å ta det meste av viberasjonene der.

Ferdig fordi det kanskje er mer livslengde på det?
Riktig hardhet osv?
Det er vel grenser for hvor mykt det øvre festet kan være? Så vidt jeg husker er det ganske stor belastning på det allerede. Grunnen til at det konker ut er vel at arealet som skal fordele kraften er for lite. Det hadde nok vært bedre om festet var noe bredere rundt gummien.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

tronde wrote:
Citroencx wrote:Spennede.
Men jeg tenkte å kjøpe et ferdig feste nede av poly og så bruke et mykere oppe for å ta det meste av viberasjonene der.

Ferdig fordi det kanskje er mer livslengde på det?
Riktig hardhet osv?
Det er vel grenser for hvor mykt det øvre festet kan være? Så vidt jeg husker er det ganske stor belastning på det allerede. Grunnen til at det konker ut er vel at arealet som skal fordele kraften er for lite. Det hadde nok vært bedre om festet var noe bredere rundt gummien.
Det revner i luftspalten som er der.
Jeg misstenker at det hadde klart belastningene bedre om denne spalten hadde blitt fyllt. Selv om den trolig er der for å bevare elastisteten.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

De som irriterer seg over gamle tråder som dukker opp igjen får ha meg unnskyldt, men jeg vil gjerne ha en sluttrapport på denne tråden
Grunnen til at jeg ikke har kommet med noen sluttraport er ganske enkelt den at festet ikke er skiftet. Ved nærmere undersøking viste det seg at det var i orden. :shock:
Men så snart jeg har prøvd det så kommer jeg med en raport. Om dette stoffet også egner seg i det undre festet vet jeg ikke, men det skulle ha vært et annet stoff enn gummi der. Det er der all dritten samler seg. Og vi som bruker CX til daglig har ikke tid til å holde dette punktet gullende rent. :wink: :D
Mvh
Post Reply