TURBO 2 FORTSETTELSE.

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

TURBO 2 FORTSETTELSE.

Post by geirkenn »

Etter og ha tilbragt nok en hel Søndag under bilens panser har jeg konstatert følgende. Byttet luftmengdemåler ingen forskjell, byttet hjerne i motorrom, ingen forandring, byttet den sorte boksen foran på innsuget, ingen frandring. Sjekket og byttet diverse slanger, ingen forandring. Bilen vil fremdeles ikke gå på tomgang før den er varm og går heller ikke perfekt når varm. Nå begynner jeg faktisk og lure virkelig hva det kan være. :evil: Noen forslag igjen som ikke er forsøkt????
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Blaamann1975
Posts: 130
Joined: Thu 11 Dec, 2003 17:18
Location: Tobøl, Hedmark

Re: TURBO 2 FORTSETTELSE.

Post by Blaamann1975 »

geirkenn wrote:Etter og ha tilbragt nok en hel Søndag under bilens panser har jeg konstatert følgende. Byttet luftmengdemåler ingen forskjell, byttet hjerne i motorrom, ingen forandring, byttet den sorte boksen foran på innsuget, ingen frandring. Sjekket og byttet diverse slanger, ingen forandring. Bilen vil fremdeles ikke gå på tomgang før den er varm og går heller ikke perfekt når varm. Nå begynner jeg faktisk og lure virkelig hva det kan være. :evil: Noen forslag igjen som ikke er forsøkt????
Jeg hadde et lignende problem på mind TGi, løsningen var å skifte ene koilen!

Se forøvrig dette innlegget:
viewtopic.php?t=622&highlight=fusker

MVH.
Mårten
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Skal prøve det på Tirsdag. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Bror måtte bytte hjernen bak hanskerommet i en TRI. Det ble sagt at denne hjernen enten virket eller ikke, men boksen hans var det en feil som kom og gikk.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
raymondness
Posts: 104
Joined: Tue 16 Mar, 2004 03:43
Location: Trondheim
Contact:

Re: TURBO 2 FORTSETTELSE.

Post by raymondness »

Blaamann1975 wrote:
geirkenn wrote:Etter og ha tilbragt nok en hel Søndag under bilens panser har jeg konstatert følgende. Byttet luftmengdemåler ingen forskjell, byttet hjerne i motorrom, ingen forandring, byttet den sorte boksen foran på innsuget, ingen frandring. Sjekket og byttet diverse slanger, ingen forandring. Bilen vil fremdeles ikke gå på tomgang før den er varm og går heller ikke perfekt når varm. Nå begynner jeg faktisk og lure virkelig hva det kan være. :evil: Noen forslag igjen som ikke er forsøkt????
Jeg hadde et lignende problem på mind TGi, løsningen var å skifte ene koilen!
MVH.
Mårten
Coil(er), evt svinghjulsfølere? Symptomene minner litt om de GTi-en min slet med i vinter... Svinghjulsfølere ble byttet, og noen ledninger og kontakter til hjernen ble byttet, så funket det fint... Men da var bilen allerede rustet vekk, men det er en annen historie...
--
Raymond
87 CX 22 TRS
Historie:
86 CX 25 GTi Automatique. (rustoffer) 91 CX TGE (død), 87 CX 22 RS (Går nå i Banjul, Gambia), 81 CX 2000 Athêna (Skjebne uviss...)
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Bror måtte bytte hjernen bak hanskerommet i en TRI. Det ble sagt at denne hjernen enten virket eller ikke, men boksen hans var det en feil som kom og gikk.
Ikke at jeg kjenner til slike eksempler, men utifra det jeg har sett når jeg har loddet modifisert tilsvarende bokser fra p. 505gti så kan de helt opplagt ha feil som kommer og går. :D



-mattis
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Nå har jeg også prøvebyttet hjernen og coiler og ingen forskjell. Bilen dør fremdeles etter noen sekunder og går halvdårlig på tomgang. Jeg har nå prøvebyttet: coil,hjelpeluftventil,elektronikkboks i motorrom, store blå,Elektronikboksen på innsuget,hjernen. Har gått over slanger slangeklemmer og byttet en del av dem ikke og forglemme svinghjulsføler. Er denne bilen besatt av onde ånder :twisted: eller utsatt for voodoo eventuelt for mye rødvin under produksjonen. Det finnes selvsagt knapt noe som kommer opp mot og ligge under eller over en cx men det kunne kansje vært gøy og f.eks dra og bade en kveld :( Noen flere gode forslag og ikke dynamitt jeg har alerede vært inne på tanken :lol:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

geirkenn wrote:Nå har jeg også prøvebyttet hjernen og coiler og ingen forskjell. Bilen dør fremdeles etter noen sekunder og går halvdårlig på tomgang. Jeg har nå prøvebyttet: coil,hjelpeluftventil,elektronikkboks i motorrom, store blå,Elektronikboksen på innsuget,hjernen. Har gått over slanger slangeklemmer og byttet en del av dem ikke og forglemme svinghjulsføler. Er denne bilen besatt av onde ånder :twisted: eller utsatt for voodoo eventuelt for mye rødvin under produksjonen. Det finnes selvsagt knapt noe som kommer opp mot og ligge under eller over en cx men det kunne kansje vært gøy og f.eks dra og bade en kveld :( Noen flere gode forslag og ikke dynamitt jeg har alerede vært inne på tanken :lol:
Har du ikke sjekket noe som har med brensel å gjøre?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

:shock: :? Det beste rådet jeg kan komme på er: "Selg den til han sunndalingen du vet". :roll: :wink:
Mvh
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Han kommer og henter den på Mandag! Men det irriterer meg grenseløst at jeg ikke finner ut av feilen uansett. Så nå får han plage deg Jon. Men alerede til helgen kommer en av mine gamle biler tilbake til meg igjen så Citroenløs blir jeg ikke. Så utover høsten blir det hard sparing og innkjøp av en serie 1 i forholdsvis god stand. Uansett takk til dere alle for god moralsk støtte og hjelp. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Og da har jeg fått lov å overta din "hodepine". "Sukk". :roll:
Mvh
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Å jeg tror du liker den slags hodepine :roll:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Snart forvandlkes den fra hodepine til "LANDEVEIENS SKREKK" :twisted: :twisted: :twisted:
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Jeg håper at du faktisk må lete litt før du finner feilen så jeg slipper og sjemmest for mye :oops: Samtidig håper jeg det ikke er noe dyrt da jeg ønsker ny eier alt godt. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Ja, Geir, da er feilen funnet! :wink:
Vet ikke om du bør skjemmes, men jeg skjemmes litt fordi det ikke var det første jeg prøvde.
Det jeg gjorde var at jeg fikk en kompis til å starte mens jeg tok av den lille vacumslangen ved gasspjeldet. Sprøytet så startgass ned i hullet, og da gikk bilen. Konklusjon: Den får ikke nok bensin. Altså ingen choke funksjon. Hva styrer dette? Jo, tempføleren som sitter helt til høyre i toppen. Satte dit en annen føler og bilen startet og gikk. :wink: :D
En annen ting er at dysene heller ikke var riktig gode, men det er en annen historie.
mvh
Post Reply