TRS vil ikke starte

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

TRS vil ikke starte

Post by Sturla »

Lyset hadde stått på så batteriet var flatt . Tok det inn og ladet det opp. Nå vil ikke bilen starte. Det lukter bensin etter noen startforsøk. Kan den ha blitt så sur at det ikke tenner i det hele tatt?

Synes det ser ut som om ledninger henger som før..

Noen tips?
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei,

har du sjekket om du har spenning ut fra fordeleren? Sjekk om du får gnist ved å holde pluggledningen 1 cm unna jord f.eks., evt med et stroboskop. På min 22RS røk tenningsmodulen rett før den dro til Afrika. Vet ikke om disse er et svakt punkt?


-mattis
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

eh.. takk for svar. Fant et bilde jeg hadde tatt av fordeleren, og oppdaget at rn kabelsko hadde falt av... da kom den som et skudd slik den pleier. Takk for svar! Bra man er nerd nok til å ta foto under panseret... 8)
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

hihi. :D
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Sturla wrote:eh.. takk for svar. Fant et bilde jeg hadde tatt av fordeleren, og oppdaget at rn kabelsko hadde falt av... da kom den som et skudd slik den pleier. Takk for svar! Bra man er nerd nok til å ta foto under panseret... 8)
Har du noengang opplevd å lete deg fordervet etter noe i en butikk, og idet du spør om hjelp "dukker det opp" rett foran deg?

Det enkleste er ofte det vanskeligste...

Kjetil S
Post Reply