Vibrasjoner foran

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

EirikJ
Posts: 363
Joined: Sat 28 Jan, 2006 00:51

Post by EirikJ »

På tide Vegard finner ut av dette, samme hva det er, så vi får satt en stopper for diskusjonen :lol:
Citroënnlig hilsen Eirik
DS 21 ieh Pallas, DS 23 h Pallas, CX 25 GTi aut, 5 stk 2CV, XM 2,0i -90 og XM Break 2,0i 16v automat.
Image
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Vegard har enda ikke funnet ut av hva det kan være som lager lyden/vibrasjonene. Han tok meg med på en liten test tur, og lyden kom ved høyre sving i HØY hastighet (jeg satt og tviholdt i dørhåndtaket - det gikk fort :D ). I normal hastighet var det ingen ulyder å merke, det var altså når han tok en krapp sving at lyden kom.
Kan det være hjullageret eller lenkearmen på stabstaget som kan være dårlig? Eller indre endeledd på styrestaget...

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Det er en par muligheter til som så langt jeg kan se ikke er blitt nevnt.
1. Det ene indre stemplet på venstre bremsecalipoer går tregt. Særlig om det er det nederste. Ved høyresving vil da skiven presses mot denne klossen som begynner å vibrere samtidig som du får en liten men ujevn bremsevirkning.
2. Håndbrekket er strammet med wiren (og ikke med eksenterne) Ved høyre sving blir venstre wire for kort og drar til håndbrekket en smule.
Den første teorien tror jeg er den beste. :wink: :roll:
Mvh
Post Reply