Dieselpumpe.

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Dieselpumpe.

Post by jonsto »

Hei dere dieselguruer. Har en kompis som har fått et problem! :oops: (Han som var på treffet med den hvite TRD Turbo2).
Han har følgende problem: Det begynte med at bilen enkelte ganger mistet trekkraften, for så å dra som bare det. Nå går den kun når han pumper med håndpumpen. Utkutting av forvarmer hjalp ikke. Kan ikke finne noen luftlekasje på sugesiden. Spørsmålet er da om noen vet om det er ei forpumpe i dieselpumpa som står for suget. I så fall hvordan ser denne ut og er den reparerbar? Er det samme dieselpumpa på en vanelig sugediesel? Kun forskjell i instillingene?

Men Pål, du har kanskje ei pumpe liggende vi kan låne å prøve?
Mvh
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Hva med å skifte dieselfilter først?
Hadde noe lignende på min dieselpurke og det var filteret som var tett
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Enig med Kristian her, begynn med nytt filtre. For så å erstatte "sugesiden" med en hel slange HELE veien. Det skal visst veldig lite til. :? :? Jeg må gjøre dette selv, da jeg sjelden har noe særlig med trekk-kraft. Det kommer liksom som et kort rykk innimellom. "alle" forståsegpåerne" jeg har snakket med sier det samme: luft på sugesiden! :roll:

Har pumpe til låns, men den er til T1 , og lekker i simmerring bak rem-hjul så jeg hvet ikke?
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Skal forresten en tur til haugesund for å hente en TRS om noen dager! :D
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Filtret er skiftet. Han skulle prøve med en slange ned i ei kanne. Vi får se. Lurer fremdeles på hvordan fødepumpa ser ut. :roll:
Skal forresten en tur til haugesund for å hente en TRS om noen dager!
Du skal til Haugesund og jeg skal til Eidsvoll. TRSer er det visst alle plasser :lol: :D
Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Filtret er skiftet. Han skulle prøve med en slange ned i ei kanne. Vi får se. Lurer fremdeles på hvordan fødepumpa ser ut. :roll:
Skal forresten en tur til haugesund for å hente en TRS om noen dager!
Du skal til Haugesund og jeg skal til Eidsvoll. TRSer er det visst alle plasser :lol: :D
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

TRSer er det visst alle plasser
Yepp! Det står en her på Lillehammer også, bulket og fæl, men ser ut til å være noe så sjeldent som en rustfri CX!!!??? :?: :shock: :shock:
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Det står en her på Lillehammer også, bulket og fæl, men ser ut til å være noe så sjeldent som en rustfri CX!!!???
Løp og kjøp :!: 8) :? :shock: :lol: :lol:
Mvh
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Post by Gilbert »

pål wrote:
TRSer er det visst alle plasser
Yepp! Det står en her på Lillehammer også, bulket og fæl, men ser ut til å være noe så sjeldent som en rustfri CX!!!??? :?: :shock: :shock:
Bakluka er miiin! (spøk)
Men har ikke tid til å fikse det nå. Det må bli etter at deadline er over og båten er på vannet.
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Problemet er løst :!: trakk falskluft ved tilkobling til tanken :!: Nå svever mannen avgårde med et lykkelig smil rundt munnen.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

For ikke å snakke om at jeg trakk et lettelsens sukk!!! Da er der håp for meg og :!: :!: :D :D :o :shock: :wink: :cry: :D :D
har masse Citroèn:-)
ArneH
Posts: 110
Joined: Mon 10 May, 2004 22:03
Location: Førde

Post by ArneH »

Har -90 TGD, same motor som TRD2. Det finst etter det eg har erfart inga fødepumpe. Dieselpumpa gjer sugejobben. Støttar teorien om luft.
Arne Håberg
------------------
-86 Prestige Turbo http://www.cxprestigeturbo.blogspot.com/
bruksbil: -03 C5 2,2 HDI
Guest

dieselpumpe

Post by Guest »

trøbler med det samme, har en -86 trd 25, hvor pumpa er gått 600 000 km, det er vel like greit å få skifta den; er det noen som har en brukbar pumpe der ute? min mail: a_fjeld@operamail.com

på forhånd takk.
Post Reply