Bakre eksospotte - CX Turbo 2

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Bakre eksospotte - CX Turbo 2

Post by seggan »

Så er dags for å skifte den :evil: :twisted: :evil: eksospotte igjen. 3. gang på 3 år, en hvert år.

Er det virkelig så dårlig kvalitet ?

Dette er "mot normalt" som Leif Juster sa en gang.

Noen som har meninger om dette ?

Hvis det er normalt , må noen :lol: tjene mye på eksospotter
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Helge
Formann og Deleansvarlig
Posts: 18
Joined: Mon 10 Nov, 2003 09:17
Location: Akershus

Helge MS

Post by Helge »

Nei, det er ikke normalt. Er det original anlegg ??.. Hør med Classic parts hva de skal ha for en original potte.. den til fattern har sittet der i 6 år nå..
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Problemet er nok at du ikke bruker bilen nok. Mao dersom den ikke blir gjennom varm så vil den ikke kunne fjerne vanndampen/kondensen som alltid samler seg på laveste punktet i potta. Den ruster på samme sted kanskje..? :wink: Enkleste måte å bli kvitt det på er å bore et bittelite hull slik at vannet blir blåst ut når du bruker bilen. Jeg gjorde dette på mine DS'er tidligere og hadde ingen problemer deretter.

mvh
cg
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei!

Det du sier høres meget smart ut for biler som går ofte kort! :D:D



-mattis
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

dagmatti wrote:Hei!

Det du sier høres meget smart ut for biler som går ofte kort! :D:D



-mattis
Har i mange år borret et lite hull (2mm) på bakre eksospottes laveste punkt på alle biler her i husstanden i flere år. Dette tipset fikk jeg av et merkeverksted på slutten av 80-tallet etter at jeg kjøpte min CX. Levetiden går dramatisk opp, særlig på biler som hele eller deler av året brukes mye til småkjøring.
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Det skal jeg prøve, begynner å borre når den kommer fra verksted, eksospotta foran knakk også av, :twisted: :evil: :cry: det var en h.....brummelyd når jeg kjørte fra Trondheim til Skaun i morges. Gleder meg vilt til å få den igjen, uten brummelyd :lol:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

seggan wrote:Det skal jeg prøve, begynner å borre når den kommer fra verksted, eksospotta foran knakk også av, :twisted: :evil: :cry: det var en h.....brummelyd når jeg kjørte fra Trondheim til Skaun i morges. Gleder meg vilt til å få den igjen, uten brummelyd :lol:
Å, Skaun? Aunan? Om det er han så borrer han på hull for deg om han vet du vil ha det.
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Post Reply