Motoren var ikke så god som jeg trodde nei..

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Be|garath
Posts: 254
Joined: Sat 15 Apr, 2006 11:29
Location: LENSVIK

Motoren var ikke så god som jeg trodde nei..

Post by Be|garath »

Jeg kjøpte tilbake Luftskipet for noen måpneder siden som sikkert noen har fått med seg. Jeg var overbevist om at det var bare bagateller han ikke fikk løst, det kunne da ikke være blitt så galt på det ene året..?
For å ikke ta alle detaljer i denne tråden, så tar jeg motoren her. Jeg bestilte hurtigglødesett og nye dysespisser fra CXBasis. Brukte noen timer på å bytte delene og fant ut at tre av dysene satt tørre i hullet sitt, sylinder to var det oljesøl i hullet til dysa.. (litt skeptisk) Jeg er redd for at topppakningen holder på å gå og at den presser olje inn i brennkammeret på den sylinderen.. Turboen er gammel og slitt, det kommer en del olje gjennom den, ut i intercooleren og dette svetter ut slangestussene. Ny bytteturbo..
Om jeg setter i gang med renovering/overhaling av motoren er jeg redd det baller på seg. Motoren er gått kloss på tre hundre tusen, så jeg regner med å måtte bytte lager og ihvertfall stempelringer (sannsynligvis stempelsett), kanskje ventilstyringer og alt av pakninger.. Jeg er redd for at det blir noe i overkant av hva det er mulig for meg å legge i en gammel motor.. :-(
Siden jeg har det ut, er det dumt å ikke se over kassa også i samme slengen..

Noen som vet om det er mulig å få tak i motordeler til disse motorene lenger? Pakningssett har de på Mekonomen, men hva med stempelringer, sylinder/stempelsett og ventilstyringer..?
MVH
Ole B

- '96 Land Rover Discovery
- '04 Citroën C8
- '10 Nissan Qashqai 1,5 dCi
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Ligger jo en del på ebay.fr av og til
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Post Reply