bunnpanne...

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
nikolai
Posts: 11
Joined: Sun 25 Jan, 2004 23:22
Location: hamar/norge

bunnpanne...

Post by nikolai »

:cry: :cry: ...er det noen som vet hvis det er mullig å få ut hele bunnpanna uten å ta ut motoren?(hains boka sier er ikke mullig)...klarte å slå hull i den... :cry: :cry: :x :x /glemte en 22 mm pipe nøkkel i mellom bunnpanne og høyre drivaksel/ :cry: :cry: ..HEEEEEEEEEELP.. :roll: :roll:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Kommer an på hvilken motor du har. Jeg gjorde det på en 22 motor. :D
Det var riktignok et h.... :evil: å få den tilbake på plass, men det gikk. På 25 motorene (det være seg bensin eller diesel) har jeg min sterke tvil. :cry: For ikke og si at jeg er (nesten) overbevist om at det ikke går. :evil: :?
Mvh
Carel
Posts: 57
Joined: Tue 03 Feb, 2004 18:19
Location: Bø i Telemark

Post by Carel »

I mine "rally-år (18 år og verdensmester...) tok jeg bunnpanna på min fars 25 D Break 82 mod. Mener å huske at jeg ikke fikk ned bunnbannen, men løsnet den slik at den hang litt ned og at jeg dermed fikk tørket den innvendig. Jeg vasket den, brukte en vinkelsliper og pusset på skadestedet, og limte(!) sprekken med epoxylim. Det holdt alle fall så lenge den bilen levde... :D
"Golfeiere er ikke som andre bileiere..." Nei, særlig.......
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Husker jeg ikke feil si sitter vel nedre motorfeste i bunnpanna på 25motoren :!: :?: :?
har masse Citroèn:-)
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Rally bror Carel når du tok den så var det også beskyttelseplate under panna, men du kjørte jo ikke fort he he. Men jeg sitter vel i glasshus på dette område tror jeg...........
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
nikolai
Posts: 11
Joined: Sun 25 Jan, 2004 23:22
Location: hamar/norge

Post by nikolai »

:lol: :lol: ...takk alle sammen for svar....det går ikke å ta den ut med med motoren i bilen.. :cry: :cry: ...jeg SKAL fixe den slik som der er...skal lappe over med alu plate og mega-stick/kjemisk metal/...kommer med raport senere... :lol: :lol:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Hvis det blir gjort skikkelig så kan det holde lenge! :wink: :!:
har masse Citroèn:-)
nikolai
Posts: 11
Joined: Sun 25 Jan, 2004 23:22
Location: hamar/norge

oppsumering...

Post by nikolai »

... :lol: :lol: ..vel,jeg har fikset den,men må det gjøres 3 ganger..til å få den lekasje fritt..jeg har noen bilder ..hvordan kan jeg laste opp dem her?... :lol: :lol:
Last edited by nikolai on Mon 02 Aug, 2004 18:55, edited 1 time in total.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

hvordan kan jeg laste opp dem her?...
Det enkleste er å ha bildene på en annen side på nettet, f.eks. egen hjemmeside og så legge inn linken her.
Mvh
Post Reply