Årets PKK del I overstått..

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Be|garath
Posts: 254
Joined: Sat 15 Apr, 2006 11:29
Location: LENSVIK

Årets PKK del I overstått..

Post by Be|garath »

Som alltid på gamle biler, så går PKK i tre deler; kontroll, reparasjon og etterkontroll. (Noe som ikke var tilfelle med min nesten tjue år gamle Volvo.. Den gikk igjennom uten en anmerkning.. :-D )

Feilene i år på luftskibet var som følger:
*Forskjellig bremsekraft H/V side foran
*Pulserende bremser HF
*Fjernlys - defekte pærer HS
*Nærlys - feil innstilling VS (Han turde ikke justere av frykt for å ødelegge justeringsskruen.. :-) )
*Batteri ikke festet (Jeg trodde virkelig det var i orden.. :-( )
*Foraksel, defekt drivakselmansjett HS
*Eksosanlegg - bakre defekt (2) midtre lekkasje (1)

I tillegg var øvre bærekule gåen på venstre side (men han glemte å skrive den på rapporten) Den var veldig slitt, skal bytte den også.

Er det så at klubben har Ciroën-verktøyet til å presse ut bærekulene med?

Eksosdeler er usedvanig kostbare til CXen.. :-( Det billigste og mest hensiktsmessige er Bilutstyr (Bilextra) her i Arendal, da blir det 1180 for bakre potta og 996 for midterste potte.. CXBasis er noen få kroner rimeligere, men det tar lang tid..
MVH
Ole B

- '96 Land Rover Discovery
- '04 Citroën C8
- '10 Nissan Qashqai 1,5 dCi
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Tror klubben har to sett presser for å ta ut og inn øvre bærekule. Det ene ligger hos meg. Vil du låne det så send meg en E- post med fullt navn og adresse, så sender jeg det til deg. Når du er ferdig returnerer du det til meg. Jeg betaler porto til deg, og du betaler porto på returen.
Ellers ser jeg du må overhale bremsecalipere, men det er jo barnemat.
Mvh
Be|garath
Posts: 254
Joined: Sat 15 Apr, 2006 11:29
Location: LENSVIK

Post by Be|garath »

Ja, jeg vedder en hundrelapp (med meg selv) på at det har lekket ut fett fra den ødelagte drivakselmansjetten på høyre side ut på skiva og at det gjør både dårlig effekt og pulsering..

Jeg sender en mail til uka. Tror jeg kunne låne verktøyet fra Grimstad Bil også, de nevnte noe om det forrige kule jeg bytta..
MVH
Ole B

- '96 Land Rover Discovery
- '04 Citroën C8
- '10 Nissan Qashqai 1,5 dCi
Post Reply