25 TRI

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

25 TRI

Post by tdbugge »

Skal starte en slik som har stått noen år i løpet av uka.Meg og Jon forsøkte da han var her i Ålesund forrige helg,men den ville ikkje.Har stått med lite bensin og da vi prøvde sprayet Jon startgass mens eg holdt startaren i gang,men den gjekk kun på startgass.Noen som har noen andre forslag til å få i gang denne bilen?Skal selfølgelig fylle på meir besin før eg forsøker.Forøvrig er også bilen til salgs da eg ikkje har plass til den.Se autodb...
Tommy D.Bugge
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Spørs om noen tør å komme med forslag nå da som selveste jonsto har vært og prøvd :P men jeg tror nok det er like greit å tappe hele tanken hvis bilen har stått ute i årevis. Ville vel også gått over det som er av ledninger og spesiellt området rundt batteriet. Store blå er vel også et hett tips, men kommer det frem bensin er vel den i orden. Hvis bilen tenner på startgassen er vel det i allefall et godt tegn.
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

Det är nog ganska många som försökt att starta på vatten..... :wink:
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Det var så vidt det var liv i nåla på bensinmåleren. Bensin er nesten for ferskvare å regne. Når den har stått i flere år er brennverdien blitt vesentlig dårligere. Tror nok at en 10 liter med bensin og litt kondensfjærner hadde vært på sin plass. Testet ikke om bensinpumpa gikk, men skal fortelle Tommy hvordan han tyvkobler store blå.
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Høres bra ut Jon :D
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

hva med rett å slett kjøre litt på starter og løsne slangen på kaldstartsdysa for å se om det bygges opp trykk? FØR man begynner å tyvkoble inn i det elektriske :wink:
har masse Citroèn:-)
Post Reply