Varmeapparat

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

dagkw
Posts: 62
Joined: Sat 03 Feb, 2007 17:31
Location: Oslo

Post by dagkw »

7. Om reostaten er den svarte boksen som regulerer mellom varmluft og kaldluft etter at jeg har satt ønsket temp,
og som sitter bak askebegeret på serie 2, så har jeg hatt problemer med denne.

Rørte på kontakten og tok den av og satte på igjen til ting fikk kontakt og spjeldet åpnet for varm luft,
tok deretter løs kontakten igjen, og vips hadde jeg varmluft i hele fjor vinter.

Forholdsvis greit å bytte boksen også.

Mvh Dag
96 - Xantia Activa Turbo
85 - CX 20 Pallas
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Post by Adelsøn »

Litt nostalgi: På min første bil hadde jeg en vifte med to hastigheter (gikk for å være avansert) og varmeapparatkran fra rørlegger Staff og sønner på Lena. :)
Vifta gikk rett som det var, helt til jeg erstattet sikringen med papiret fra Freias marsipanbrød, siden virket den problemfritt i de fem neste årene. Bilen hadde 2 -to- releer, blinklys og varselblinker... Varmeapparatet var nesten like dårlig som på CX, men det virket for fullt.
Når jeg ser i sikringsboksen og skjærereiret bak dashbordet på CX'en hender det jeg ønsker meg Sunbeam igjen... Kun midlertidig :lol: :lol:
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

Adelsøn wrote:Bilen hadde 2 -to- releer, blinklys og varselblinker...
Om den hade varningsblinkers så var den verkligen modern!!!! :wink:
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Jeg har i langt tid hatt problemer med at viften gir varmluft uansett. Nå har også temperaturmotoren sluttet og virke. Reostaten har jeg aldri sjekket, men det er kanskje på tide å kikke litt på denne luringen dersom det er slik at denne skal regulere mellom kald og varm luft. På min CX er det nemlig umulig å få kun kald luft. Heldigvis har jeg soltak som jeg har et gløtt på selv på vinteren slik at hode mitt ikke skal gå varmt.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Post Reply