Trd1 - Trd2

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Citroengen
Posts: 142
Joined: Fri 04 Mar, 2005 12:29
Location: Modum

Trd1 - Trd2

Post by Citroengen »

Er det noen som vet om det medfører store komlikasjoner å bruke blokka fra en trd1 å sette over diesel pumpe og turbo fra en trd2.. vet at det er forskjell på toppene
underspylte stempel og dypere bunnpanne er det vel på begge samme olje pumpe er det vel også.. :?:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Er ikke samme sugefilter på oljepumpa. Men det er i grunnen ikke noe stort problem. Bare litt modifisering. Tror det er mer enn toppen som skiller T1 og T2, men husker ikke akkurat. Å bruke en T2 som T1 tror jeg er et bedre alternativ enn motsatt.
Mvh
Citroengen
Posts: 142
Joined: Fri 04 Mar, 2005 12:29
Location: Modum

Post by Citroengen »

jeg viste at det var noen forskjeler på bunnpannene og filtere men trudde det var melom diesel og bensin.. men jeg driver muligens å blander sammen litt.. men klarer ikke å komme på noen store forskjeller på selve blokka...

jeg har 3 trd1 motorer ligene som skal være i orden..
har også en trd2 men den sitter i en bil som er halveis rust sveiset så jeg har ikke lyst til å begyne å ta deler av den..
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Citroengen
Posts: 142
Joined: Fri 04 Mar, 2005 12:29
Location: Modum

Post by Citroengen »

Takk takk :D
Det var nyttig informasjon.. bedre en den håndboken jeg har på diesel motor for den er på fransk :lol:

Jeg får ta en titt å prøve å finne ut om det er forsvarlig å sette på turboen og pumpe fra trd2 ellers får jeg kjøre den som trd1 til noe annet dukkeropp...
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

En her på forumet kjøpte bil av meg med en slik sammen smeltning som består av følgende:

-T1 blokk/topp/veiv osv
-T2 svinghjul
-T1 manifolder/innsug/turbo
-T2 dieselpumpe og dyser
-RD gir
-T2 eksos (tror jeg, husker ikke)

Såvidt jeg vet går denne ennå?

Før den motoren ble solgt hadde jeg T2 manifolder og ac på den...
8) 8)
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

pål wrote:En her på forumet kjøpte bil av meg med en slik sammen smeltning som består av følgende:

-T1 blokk/topp/veiv osv
-T2 svinghjul
-T1 manifolder/innsug/turbo
-T2 dieselpumpe og dyser
-RD gir
-T2 eksos (tror jeg, husker ikke)

Såvidt jeg vet går denne ennå?

Før den motoren ble solgt hadde jeg T2 manifolder og ac på den...
8) 8)
:? Er det det man kaller en bastard? :roll: :wink: :D
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Bastard er nok treffende, men den går "hælvgodt" :D 8)
har masse Citroèn:-)
villminken
Posts: 8
Joined: Fri 14 Nov, 2008 23:45
Location: Hamar

Re: Trd1 - Trd2

Post by villminken »

Citroengen wrote:Er det noen som vet om det medfører store komlikasjoner å bruke blokka fra en trd1 å sette over diesel pumpe og turbo fra en trd2.. vet at det er forskjell på toppene
underspylte stempel og dypere bunnpanne er det vel på begge samme olje pumpe er det vel også.. :?:
Vet om en td1 motor påmontert trd2 pumpe (mas 200) og muligens turbo også, den var ialle fall fastsveiset av en eller annen grunn. Denne satt ikke i en cx, men en Peugeot J5 90'mod kombi, og den gikk som et "uvær"... Jeg vet for jeg kjørte den, og jeg kjørte også J5 '91mod kombi med original motor (td1), og det var forskjell ja. Farsan kjørte den ombygde med biltralle og volvojeep på (noe over 2tonn på kula), og jeg foran ham med original J5 og samme konfigurasjon på kula, og jeg ble rævkjørt i hver motbakke... Det skal sies at den noe ombygde motoren ble overhalt en gang, også at den visstnok hadde passert 600' og at den tilslutt døde langt oppi nordsverige i en C25 bobil da veiva knakk.
Post Reply