Bensinforbruk CX 25 TGI - min erfaring

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Bensinforbruk CX 25 TGI - min erfaring

Post by pål »

Ja, dette med drivstoff-forbruk er stadig oppe her. Og helt klart våre gamle biler, og spessiellt 2,5 bensinere. Dyserens ovs er sikkert fint det, men ikke glem girkasse/olje , slitne drivakslinger, hjul-lager , dekk , bremser som henger osvosv
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bensinforbruk CX 25 TGI - min erfaring

Post by jonsto »

Jeg har nå på en uke rullet på nesten 200 mil på GTien. (Uten ett feilslag). :D :D Jeg har ikke giddet å sjekke bensinforbruket en gang. Fyller når tanken nærmer seg tomm og er konfortabel med det. Jeg tenker som så at skulle jeg kjøpt en annen bil med noenlunde komfort så måtte jeg vel minst opp i, la oss si 300.000? Disse pengene måtte jeg ha lånt. Kjøper jo over 1000 liter med bensin bare for renta. :wink: :D
Kjørte fra Oslo forrige lørdag. Tok raskeste veien hjem. Over Geiranger og Trollstigen. :D :D Startet i 0930 tiden om morgenen og var hjemme ca. 2330 tiden. Følte meg overhodet ikke sliten. :D Tror ryggen ville vært omtrent av i en annen bil. Denne komforten er jeg villig til å betale for. :D
Mvh
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: Bensinforbruk CX 25 TGI - min erfaring

Post by cx25tgi »

CX'n er en herlig bil :D
Virkelig en herlig bil - jeg gleder meg over turen hver gang jeg er ute og kjører.

Her om dagen - jeg er fortsatt på Vestlandet - ble jeg forbikjørt av en nyere Mondeo stv.
Mondeoen kjørte, for å si det forsiktig, inspirert.
TGI'n syntes dette kunne bli gøy og hengte seg på og interessant ble det.

Kjørende bak Mondeoen observerte jeg interessante ting om hjuloppheng og virkning.
Vestlandsveiene er ikke jevne, stadig vekk er det dumper og hiv langs veien.
Dette ser du veldig godt på bakenden av en Mondeo, når farten er høyere enn vanlig kjørefart.
Mondeo-bakenden lå og slo og hoppet hver gang den passerte en av ujevnhetene.
I motsetning til TGI'n - den fløyt over ujevnhetene og de var knapt merkbare.
Dette er vel første gangen jeg har fått sett dette så tydelig.
Både interessant og morro.

Ellers så fylte jeg tanken igjen igår - etter ca. 35 mil med stort sett rolig lokalkjøring i Sunnfjord.

0,91 l/mil

CX'n er i fin form og jeg er en glad eier :)
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
Post Reply