Skifting av nedre motorfeste

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
frendall
Posts: 32
Joined: Tue 09 Dec, 2008 19:08
Location: Røkland i Saltdal
Contact:

Skifting av nedre motorfeste

Post by frendall »

Jeg skiftet nedre motor feste på min serie en Cx brake. Hadde lite med utstyr da en stige og en talje. Parkerte bilen foran huset moterte på takgrinna, så la jeg den lenste stigen på takgrinna og de korte holt stigen oppe foran bilen. Monterte talja på stigen og hektet kroken på motorfeste på toppen jekket opp motor etter å ha fjerna boltan på motor feste 3 stk. Vippa så motoren i front mot radiator og kom til og få fjerna feste og satt på nytt. Det tok 1 time. Sonn er det når man er gammel forsvars mekker på M 113 lol. Så ropte kjæringa at ho trengte stigene .
Har en CX serie 1 1983 og en CX serie 2 1985
Driver med og lager prototyper til vakumforming i plast. Har snekker verksted her og lager vell i grunn det meste da. Men er mekanikker og sveiser som fag for lenge siden..
jonaas
Posts: 135
Joined: Fri 26 Mar, 2004 16:01
Location: Randaberg ved Stavanger

Post by jonaas »

Morsom og oppfinnsom metode. Bedre å vera livlaus enn rådlaus. :lol:
C4 og C5
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Skifting av nedre motorfeste

Post by jonsto »

Tar opp denne gammle tråden. Dette fordi jeg akkurat har skiftet nedre motorfeste på en Diesel T2. Jeg klarte ikke å få på plass det nye festet uten å ta ut høyre drivaksel. (At det var bra jeg gjorde det fordi jeg da oppdaget at støttelageret var dårlig er en annen sak).
Hvis det går an å skifte dette motorfestet uten å ta ut drivakslingen vil jeg gjerne få det beskrevet. :wink:
Mvh
Post Reply