skifting av opphengs lager bak

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
frendall
Posts: 32
Joined: Tue 09 Dec, 2008 19:08
Location: Røkland i Saltdal
Contact:

skifting av opphengs lager bak

Post by frendall »

Fikk tak i nr på kulelageret hos Jon takk skal du ha. Presset først ihop løftesylinderen og tok ut splinta som holder den fast på undersiden av enhet, så demononterte rør og returslanger.Plagdes med og få ut løftebranketten fikk ikke av premseslange på adapteret til bremeser så demonterte det og hang det opp. Stablisator stagget var i veien så festet en starmestropp fra hullet i stagge og festet stroppa i hengerfestet og dro det bakover.
Da fikk jeg lett ut alt. Hadde ikke tersj til hjullageret så derfor sveise jeg på hver side av skåla så datt lagrene ut etter at sveisen krympet lageret. Så monterte jeg lagrene og satt di godt inn med fett. Jeg tok en treklosse og kile for og utvide festene for opphenge og fikk en åpning litt større en enheten. Så smatt alt inn slakket av stroppa og monterte stablisatorstagget og alt. Lykke til da hilser fra kona ho ble så glad at ho slapp og slingre rundt på glarholka om sommeren :D
Har en CX serie 1 1983 og en CX serie 2 1985
Driver med og lager prototyper til vakumforming i plast. Har snekker verksted her og lager vell i grunn det meste da. Men er mekanikker og sveiser som fag for lenge siden..
Post Reply