Svakt oljetrykk

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
RN
Posts: 123
Joined: Tue 08 Jul, 2008 10:20
Location: Vågå

Svakt oljetrykk

Post by RN »

Nå har eg tenkt å registrere 86 mod Turbo 1.Den har dårleg oljetrykk.De går bra når eg har turtal,men når den går på tomgang så lyser oljetrykklampa.Eg lurer på om eg skal ta motoren til T2en min,da de viser seg att den er så rusten at den er nesten umuligt å repare.Begge innerskjermene bak er opprustet fra topp til midt nede på skjermen,og fra bunn av skjermen og rundt.Inne i kupeen er skjermene borte.Dørken foran begge sider er borte,å hjelperamma under er totalt i oppløsning.Baksjermen utvendig er borte i toppen,så sideruta henger i løse lufta.Kanaler er borte og opprustet baklokk,og frontplate.Eg tenkte først å anskaffe en rustfri CX av et eller annet slag,å sette over delene fra T2en,men den kan vel fungere som donor til T1ern min.
MVH
Rune N.
87 CX trd turbo 2 berline. 86 CX 25 Rd berline. 83 GSA x3. 83 GSA special. 06 C8 2.2 exclusive. 08 C4 Picasso 1,6 HDI. CX trd turbo 2 break.88 CX gti turbo(donor)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Svakt oljetrykk

Post by jonsto »

Før du gjør noe annet vil jeg anbefale deg og kontrolere oljetrykket med et manometer. Har sett forskjellige utslag på disse giverne som omgjør trykk til elektriske signal.
Den T2en høres nesten ut som det prosjektet jeg holder på med. :wink: :D
Mvh
Post Reply