Bad vibrations...

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Bad vibrations...

Post by RolandM »

Langskipet (TRD'en) har blitt så grov i målet de siste kjøreturene. Det vibrerer og brummer noe verre, også stående i ro på tomgang, hvilket gjør at jeg ikke umiddelbart mistenker lagre og drivakslinger. En og annen kjøreturen kan plutselig vibrasjonen være borte igjen - og tilbake på neste.

Hvor mange motorfester er det på en CX, og hvor sitter de? Og hvordan ser de ut hvis de er i ferd med å si takk for seg? Jeg har fått byttet minst ett av dem tidligere, mener jeg å huske.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Bad vibrations...

Post by gopp »

Det høres veldig ut som motorfeste ja. Er den anderledes å gire også?

Det er tre motorfester på CX, ett øverst på motoren, som du lett ser under panseret, ett ved enden på girkassa, som du ser fra venstre hjulhus, og det siste er på høyre side av motoren, under og i bakkant. Det siste er trolig det som er gåent, for det er det som sitter vanskeligst til (Les mer om Ohms lov, eller var det Murphy?).
Gopp
-----------------
Har no' CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bad vibrations...

Post by jonsto »

Enig med gopp. Holder en stor knapp på det undre motorfestet. En skikkelig drittjobb.
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Bad vibrations...

Post by RolandM »

Det er faktisk spesielt når jeg girer at det merkes, ja, deretter tomgang som en god nr 2, og ved vanlig jevn kjøring uten aksellerasjon er det minst vibrasjoner.

Det kan stemme, jeg tror jeg har fått byttet ett motorfeste, brukt rep.sett på et annet, og da er det jo ett igjen, så... Noen spesiell grunn til at dere tror det er det nederste? Jeg har nemlig i bakhodet at Øverland klaget litt over alt arbeidet forrige gang de byttet motorfeste, lurer på om de kan ha tatt det nederste da.... (lønnlig håp).

Takker for øvrig for ekspress-service, dere er jo omtrent like kjappe som chat-tjenesten til Widerøe. 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Bad vibrations...

Post by pål »

Det nedre motorfestet ligger slik til at det "bader" i diesel, olje og skitt. Noe som sikkert ikke er bra for gummien ;)
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bad vibrations...

Post by jonsto »

pål wrote:Det nedre motorfestet ligger slik til at det "bader" i diesel, olje og skitt. Noe som sikkert ikke er bra for gummien ;)
Samt at når det blir skikkelig dårlig så ligger motoren på ramma.
Men andre muligheter er det flust av. :roll: :wink:
Mvh
Post Reply