Trenger hjelp med min Cx gti turbo 2

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
citroarne
Posts: 36
Joined: Thu 13 Mar, 2008 16:41
Location: Tønsberg

Trenger hjelp med min Cx gti turbo 2

Post by citroarne »

Er det noen som vil, kan og har tid til å se over motoren på denne? Motoren har noen klapre lyder ( ventiler ) i tillegg nøkker den fælt. Har eid den i tre år nå og hatt den på et citroenverksted som har folk som kan cx, men jeg synes ikke at det blir bra.Og etter at jeg prøvde å justere ventilene så ble det vondt værre! Om motorbytte er aktuelt så er det ok! I tillegg er forstillingen sliten ( har nye deler liggende ) Jeg har masse deler fra en svart gti -86 liggende inkl motor m automatkasse og ett støkent vip-interiør som kan brukes som betalling + cash hvis ønskelig. Om du bare vil ha penger er det selvsagt greit. Jeg er egentlig bare interessert i å få bilen i stand slik den skal være. Kostnader er ingen hindrig altså!
Dersom du eier en bil som er i behov for sveising så kan jeg evnt gjøre dette om ønskelig.

Håper på seriøse svar.

Send meg gjerne mail, arntro@hotmail.com
evnt ring meg på 99598900

Mvh Arne Trolldalen
Har Dspecial -72, Mini -70, Austin A35, Cx gti turbo 2
arntro@hotmail.com

Tlf 99 59 89 00
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Re: Trenger hjelp med min Cx gti turbo 2

Post by seggan »

Mht noekkingen boer du gaa over alt av elektrisk/elektronisk...tennplugger, kabler, kontakter etc. Min gikk paa 3 cylindre, renset pluggledningene, mye skitt der.

Sjekk ogsaa at alle slanger er tette, falskluft der kan gi problemer. Lykke til !
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Trenger hjelp med min Cx gti turbo 2

Post by Black Lemon »

Raddum justerte ventilene på min 86 GTi Turbo for en god del år siden og det holder fortsatt. Dersom han gidder og orker er han en trollmann med ventiler.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Trenger hjelp med min Cx gti turbo 2

Post by rundgren »

Black Lemon wrote:Raddum justerte ventilene på min 86 GTi Turbo for en god del år siden og det holder fortsatt. Dersom han gidder og orker er han en trollmann med ventiler.
Jeg trenger også ventiljustering, så en trollmann i Oslo-området hadde kommet godt med. Si fra hvis han tar på seg oppdrag!

Dessverre så er det vel ikke så ofte det funker å legge ut "anbud" her på forumet. De fleste som er her inne er vel hobbyfolk som har mer enn nok med sine egne prosjekter?
Men det høres jo rart ut at et Citroënverksted ikke skal greie disse tingene? Skjønner jeg ikke helt.
Vet ikke hvor du holder til, men det er vel noen råd å finne i denne tråden: viewtopic.php?f=19&t=3335
Har hørt gode ting om Tor Tinholt i Telemark, men har sjøl bare snakka med han - ikke hatt inne noen CX der..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Trenger hjelp med min Cx gti turbo 2

Post by n10516 »

Alle Citroën verksteder som har vært i bransjen en stund skal klare en enkel ventiljustering. Jeg vil tro at i hvert fall disse i Oslo området har god nok erfaring:

Autobjørn, Cecile Thoresens vei 7 på Lambertseter
Bøhm Auto i Økern Området
Autoco på Rud i Bærum

Sikkert andre også...



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply