VEMS osv

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

VEMS osv

Post by Black Lemon »

Starter en ny tråd her. Er det noen her som har erfaring med VEMS motorstyring?

http://www.citroenvanderlaan.nl/page.ph ... ods_stages

Jeg må jo si at dette ser interessant ut. Ikke det at jeg nødvendigvis trenger noe mer krefter i CXen, men mer moderne moderne motorstyring vil vel kunne bedre på påliteligheten og forbruket. Får man mer effekt og dreiemoment på kjøpet, er jo ikke det så galt. En modifisering av clutchen vil nok være påkrevet.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: VEMS osv

Post by rundgren »

Black Lemon wrote:Starter en ny tråd her. Er det noen her som har erfaring med VEMS motorstyring?

http://www.citroenvanderlaan.nl/page.ph ... ods_stages

Jeg må jo si at dette ser interessant ut. Ikke det at jeg nødvendigvis trenger noe mer krefter i CXen, men mer moderne moderne motorstyring vil vel kunne bedre på påliteligheten og forbruket. Får man mer effekt og dreiemoment på kjøpet, er jo ikke det så galt. En modifisering av clutchen vil nok være påkrevet.
Ja, dette er jo bedriften til han nederlenderen som har vært såvidt innom forumet her, sans-pareil. Han er sentral i miljøet i NL, og har jo mye av dette på sin egen bil... Det er mye info på citroen-forum.nl og litt på citroen-forum.com.

Har sjøl veldig lyst til å gå for den stage2-pakken. Men motoren bør jo helst være i topp stand før man begynner med slikt... Eventuelt kan du vel kjøre den pakken, men med en snillere programmering. Holder man seg tilnærmet på originalt turbotrykk, burde dette bare være sunt for motoren og du burde ikke få problemer med at clutchen slites.
Eneste ulempe er at jeg mistenker at dette koster litt.. Sikkert 2-3 tusen Euro for stage II (vill gjetting, altså)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply