Startvansker GTI Turbo2

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Startvansker GTI Turbo2

Post by trymgreg »

På min nyinnkjøpte 1988 GTI Turbo2 har jeg ett lite problem.
Når jeg starter bilen, så går den en liten stund før den stopper. Den stopper akkurat før den skal begynne å heve seg. Starter den opp igjen, og den hever seg og går som ei klokke.
Noen som har en formening om hva som er galt.

mvh
Trym
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

GTI'er som stopper eller ikke vil starte synes jeg det kommer en tråd på annenhver uke.

Stopper den bare en gang for så å gå bra når den er varm? Har du forsøkt noe av de flere ganger nevnte triks med rengjøring av kontakter, bensinfilter, coil, "big blue", luftmengdemåler osv osv??
har masse Citroèn:-)
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Den stopper etter bare etter å ha gått i ti-femten sekunder, rett før den skal begynne å heve seg. Når jeg så starer den opp igjen så går den fint og hever seg.
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

pål wrote:GTI'er som stopper eller ikke vil starte synes jeg det kommer en tråd på annenhver uke.
ikke sikkert alle er like flinke til å bruke "søk" funksjonen helt øverst på denne siden. Vårt forum er etterhvert blitt såpass stort at de fleste "vanlig" tema er diskutert flere ganger, og hjelpen kan faktisk ligge i tidligere innlegg. En annen sak er vel at det er hyggelig med en dialog på citroencx.no også :lol:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Tjensen3

Startproblemer GTi Turbo

Post by Tjensen3 »

Første gangen jeg hadde dette var det rett og slett at motoeren ikke "orket" å løfte bilen på tomgang. Det er antagelig et luftproblem : sjekk : tettehet i hele systemet (feks ved turboen, uluftingen fra veivhuset, innsuget, slangeklemmer, tillegsluftventilen kan ha gitt seg etc...)

Hvis den kutter plutselig og totalt er det elektrisk, at startkretsen er OK, men den klarer ikke å gi stafettpinennvidere til "ordinær drift". Sjekk releer og ledningskoblinger. Big Blue rellet f.eks. Sjekk også om tenningen har +12V når feilen er der, deretter om den tenner (stroboskoplampe) og så om den spruter bensin inn (usikker på hvordan en sjekker dette)
Post Reply