Bytte clutch TRD

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Bytte clutch TRD

Post by Asle »

Da er drivverket tatt ut og motor gear splittet og vasket, clutchplata var 2mm tynnere enn en ny, så det blir vel bra.
Nye reg reimer er bestillt hos Cylmo, ellers blir det rengjøring og skifte av bremserør foran og noen simmeringer.

Et problem jeg har vært borti en gang tidligere (har hørt om andre med samme problem) er at indre drivknute på VS sitter helt fast (måtte splitte splitte akselen) dette skal visstnok skje hvis man ikke setter inn ny låsering når akslingen har vært demontert, jeg vil helst ha den ut slik at jeg slipper å knote med ligarex under bilen siden det er veldig trangt, noen som har tips om hvordan får presset den ut?, vil jo helst ikke ha det slik.
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Bytte clutch TRD

Post by Sturla »

Her snakker de om det. Jeg pillet heller på spennbånd under bilen : )

http://citroenakuten.com/viewtopic.php? ... 6&start=15
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bytte clutch TRD

Post by jonsto »

Enig med Sturla. Det er enklest.
Å presse ut den indre knuten fra diffen har jeg litt dårlige erfaringer med. Jeg har en spesial slagtersj som jeg bruker. Går ikke det har jeg noen ganger forsøkt å kile den ut. Det kan gå, men jeg har også slitt av den indre delen av låseringsporet. Det er ingen fare med at det forsvinner deler ned i diffen, men en må jo ha en ny del å sette inn.
Post Reply