Dyser.

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Dyser.

Post by Citroencx »

Noen som har en dysejusterings dings?
Det et visst et apparat som koster en 1000 lapp eller noe slikt som man bruker? Jeg aner ikke ikke. :?:
Hva med postordre justering? De er jo lette og små de dysene?
Jeg har sjekka lokalt her opp men de er for dyre. En i Bodø skulle ha 4.200,- hvis han hadde tid. En lokal vinsdkjev sjappe her som jeg ikke vet om kan det engeng skulle ha 1850,- + MVA.
En fyr sa "det tar bare et øyeblikk det det" . Hva skal man tro? :?

HVis jeg sender dysne i posten til en av dere som kan det der.
Hvor mye skal den tomme lommebokami blø for det :cry:
:)

Hmmm det finnes et lokalt lite skipsverft her også....
Dyser er dyser ikke sant? Fikser de sjarker så fikser de dyser? Eller?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hmmm det finnes et lokalt lite skipsverft her også....
Dyser er dyser ikke sant? Fikser de sjarker så fikser de dyser? Eller?
Utvilsomt. Har de ikke rør med tilkobling som passer så kan de lage. Kjenner du ikke noen som jobber på ei ferge i nærheten der du bor da? Hvis ikke får du sende dem hit. Vi har overgang ombord :!: :wink: :D
Pris: Betaler du portoen begge veier så :D :D
Husk at har du tatt ut dysene så må du skifte den bølgeskiva som ligger under spissen (meget viktig!!) og skifte eller gløde opp kobberskiva!!!
Et spørsmål til slutt. Vet du hvor langt dysene er gått?
Selv om åpningstrykket er det samme på turbo 1 og turbo2 så er ikke dysene de samme. (Sies det) Satte inn dyser som så fin ut fra en turbo1 i min turbo2 og fikk en del kakking. Må vel sette inn et sett nye dyser etter hvert.
Mvh
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Den som ikke spør får ikke vite noe.... Hva er det dere snakker om? :) Er det injectorene til innsprøyningen eller? Dersom det er det, hva er det som skal justeres der da? Jeg vet at der er firmaer som overhaler/renser dem som f.eks http://www.cruzinperformance.com/fuelinj.html.
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Er det injectorene til innsprøyningen eller?
Vi snakker om diesel. Justeres er vel ikke riktig når det gjelder biler. Her går det nok ikke å justere åpningstrykket. Men en kan kontrolere og se at dysen "klipper" som den skal, og at den ikke har noe etterdrypp samt fin forstøving. Er det noe galt må den skiftes. Åpningstrykket er med og bestemmer riktig tenningstidspunkt.
Mvh
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Ahh

Det forklarer saken.:) Jeg hadde glemt at man får CX i diesel.. hehehhee :lol: :lol: Bare tuller
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

CarlT wrote:Ahh

Det forklarer saken.:) Jeg hadde glemt at man får CX i diesel.. hehehhee :lol: :lol: Bare tuller
Pass deg nå eller våkner du en dag for finne at den slaskete petroleumsmotoren din er byttet ut med en hyggelig rattlende diesel motor en stille natt av velmenede CX diesel entusiaster.

:lol: :lol: :lol:
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hmmm... jeg betviler at natten vil være så stille etter det... :D:D

Hvilke symptomer får bilen av slitte dyser?



-m
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

jonsto wrote:
Hmmm det finnes et lokalt lite skipsverft her også....
Dyser er dyser ikke sant? Fikser de sjarker så fikser de dyser? Eller?
Utvilsomt. Har de ikke rør med tilkobling som passer så kan de lage. Kjenner du ikke noen som jobber på ei ferge i nærheten der du bor da? Hvis ikke får du sende dem hit. Vi har overgang ombord :!: :wink: :D
Pris: Betaler du portoen begge veier så :D :D
Husk at har du tatt ut dysene så må du skifte den bølgeskiva som ligger under spissen (meget viktig!!) og skifte eller gløde opp kobberskiva!!!
Et spørsmål til slutt. Vet du hvor langt dysene er gått?
Selv om åpningstrykket er det samme på turbo 1 og turbo2 så er ikke dysene de samme. (Sies det) Satte inn dyser som så fin ut fra en turbo1 i min turbo2 og fikk en del kakking. Må vel sette inn et sett nye dyser etter hvert.
Mvh
Nei kjenner ingen ferge folk desverre.
Dysene mine på (hrrrmm får bruke terminologien her da) hovedmotoren har nesten ikk gått noe. 280.000 km. Hjelpemotoren som ligger utenfor kjellerdøra og som jeg tørner av og til har gått 80.000 km.

Jeg lurte på og ta dysene fra hjelpemotoren og sette over på hovedmotoren men hjelpemotoren har ikke vært startet på 15 år så de er vel neppe i orden.

Mulig jeg sender dysene til deg etterhvert.
Vi mailes of-list om detaljene. :)

Gløde opp bølger og slike semonielle greier - skjønner ikke språket en gang :cry:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hvilke symptomer får bilen av slitte dyser?
Kakkling, banking, ryking, stygg gange mm.
Mvh
Post Reply