Øvre motorfeste

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Øvre motorfeste

Post by Citroencx »

De er dyre.
Noen som har forsøkt å reparere de?
Jeg så en som hadde gjort det men skjønte ikke helt opplegget.
Han har tatt ut innmaten og presset inn en ny gummigreie?

Hvor får man en ny og hva er den laget av og hvordan limer man slike med epoxy??? Ikke tale om. :?
Eller hva?

http://tedperkins.com/Porkchop.htm
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Klubben har overhalte motorfester på lager.
Foringene er skiftet ut med nye. De er presset inn.
Ta kontakt hvis dere trenger noen.
Har også girkasse fester på lager.
Nedre feste er tomt men vi får inn nye om ikke så lenge
Ikke kast de gamle! Vi har en bytteordning. når det gjelder alle fester. Dette gjelder øvre, nedre og girkasse fester.
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Det er pokker så bra dette delelageret altså :D
Gleder meg til jeg får bruk for det. Eller det kom litt galt ut, gleder meg til jeg ikke får bruk for det, men vet at det er der hvis noe en gang skulle skje.
Som det selvsagt aldri skal gjøre med min CX :roll:
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Kristian wrote:Klubben har overhalte motorfester på lager.
Foringene er skiftet ut med nye. De er presset inn.
Ta kontakt hvis dere trenger noen.
Har også girkasse fester på lager.
Nedre feste er tomt men vi får inn nye om ikke så lenge
Ikke kast de gamle! Vi har en bytteordning. når det gjelder alle fester. Dette gjelder øvre, nedre og girkasse fester.
Det er meget verdifullt at dette blir ivaretatt og at de er tilgjnngelige.
Jeg tror nye fester koster drøye 1000,- lappen?
Ted Perkins ordna sitt for ca 200,-

Hva tar CX klubben for nyoverhalte motorfester oppe?
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

s.bjelke wrote:Det er pokker så bra dette delelageret altså :D
Gleder meg til jeg får bruk for det. Eller det kom litt galt ut, gleder meg til jeg ikke får bruk for det, men vet at det er der hvis noe en gang skulle skje.
Som det selvsagt aldri skal gjøre med min CX :roll:
Alt som kan gå galt vil før eller senere gjøre det.
Senest for en time siden kom det en MB rundt svingen og smadra speilet mitt. Han lå midt i veien i god fart. Jeg lå med 2 hjul i snøskavlen.

Så nå må jeg inn i kjelleren i avdelingen for venstre sidespeil og se om jeg finner noe der - igjen. :cry:

Moralen blir - kjør aldri forbi et bilopphøggeri uten å tømme det for CX deler.
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Citroencx wrote:
Kristian wrote:Hva tar CX klubben for nyoverhalte motorfester oppe?
Klubben tar 600.- for det øvre motorfeste.
MEN klubben selger kun deler til medlemmer... :wink:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Citroencx wrote:
Moralen blir - kjør aldri forbi et bilopphøggeri uten å tømme det for CX deler.
egentlig er dette en veldig god holdning. Problemet er at huggeriene er så dyre på løsdeler og at de fleste av oss heller vil kjøpe billigere i cxklubbens lager. Dette er et to egget sverd etter min mening. Delesalg skaffer klubben deler, men tømmer samtidtidig klubben for verdifulle reservedeler for framtida. Derfor er det kanskje best å kjøpe inn de delene man kan få tak i på huggeriet som vi vet klubben har lite av og aldri kaste de delene som er slitte som ev kan repareres for framtida. Jeg for min del tenkte jeg (før jeg leste denne tråden) at de øvre motorfestene ikke hadde noe som helst verdi og at de kunne kastes. Nå vet jeg noe annet. Moral #2 må være: kast aldri en cx del før du har hørt med med klubben om den kan repareres.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Så sent som igår kom "min" lokal høgger innom meg på jobb, og fortalte at det var kommet inn en CX. Dette er en bensin personbil,ganske ny som jeg forstod. Har ikke rukket å stikke innom men han har akllerede satt den til siden og mente at den blir stående til våren hvis det er no vi trengte! Så om noen er i Øyer (nord for Lillehammer) så stikk innom, presenter deg som en av "tullingene" fra CitroenCX klubben så er det fritt frem , har garanteret bra priser.
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

prøver å flytte den tråden hit slik at vi ikke sklir ut på viddene fra det opprinnelige temaet: http://www.citroencx.no/forum/viewtopic.php?p=5356#5356
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Guest

Post by Guest »

Ja du på Øyer har Jeg brukt mange timer.
Jeg kjøpte en motor + masse elekrisk fra en bil som nesten ikke var kjørt.
1.500,- Den mosegrodde som står der nå befridde jeg for startmotor og dynamo 2 dager etter at den kom inn. Også har jeg kjøpt dekk + diverse greier. Han karen der er JUlenissen ingen tvil om det.
Aldeles helt ubetaleleig han der - den siste høgger?

Har handla hos han store på Lillehammer bak grustaket også han hadde masse CXer men de var fryktelig stive på pris. Men etter noen tusenlapper og litt kommunikasjon og masse pruting. Ble det tilslutt jeg som bestemte prisen. :) De er ikke så verst de heller men det er visst viktig å være et kjent ansikt. Samme skjedde på hedemerken bilsenter. Når jeg kom tekkende inn med en dings la jeg dingsen og pengene jeg var villig til å betale for den på bordet og gikk. Ett spørrende blikk fra begge parter og så himlet selger med øynene pog så var det bare å gå. Det var aldri spørsmål om hva det skulle koste lenger. :D :D
Men det er forskjell på de som jobber der.

Hils til alle.
Fra "han med den lange røde CXen"

Men her oppe?
HÅPLØST! "Hva tar du for en dynamo da?"
åttehundrekrona! Det ere da alt for dyrt?
"deedetdetkosta."
Kan du ikke slå av litt da? Jeg er jo nesten blakk jeg?
"Næ! deeslikdetæ.
Etter lange samtaler om ditt og datt tror jeg jeg fikk den for 600 men da følte de seg skikkelig snille. Men det ble Jon som ble redningen.


Samme med dekk.
Jeg kjørte helt til Harstad for å hente dekk de hadde mange meget gode sommerdekk sa de. Når jeg kom der presenterte en kar fra Iran meg for vinterdekk. Jeg sa at dette er ikke sommerdekk men vinterdekk. Neinei nei sa han med et nedlatende smil du ser her han pekte på slitebanen når det ikke er pigger er det sommerdekk..... aaaahhrrg.

Huff.
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Post by 1987CX25GTI »

[/quote]

Det er meget verdifullt at dette blir ivaretatt og at de er tilgjnngelige.
Jeg tror nye fester koster drøye 1000,- lappen?
Ted Perkins ordna sitt for ca 200,-

Hva tar CX klubben for nyoverhalte motorfester oppe?[/quote]

Motorfeste, øvre - koster kr 1556,- og nedre koster kr 1277,-. Pluss moms.... har selv kjøpt hos Citroën og dette var prisen jeg måtte ut med.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Anonymous wrote: Men her oppe?
HÅPLØST! "Hva tar du for en dynamo da?"
åttehundrekrona! Det ere da alt for dyrt?
"deedetdetkosta."
Kan du ikke slå av litt da? Jeg er jo nesten blakk jeg?
"Næ! deeslikdetæ.
Etter lange samtaler om ditt og datt tror jeg jeg fikk den for 600 men da følte de seg skikkelig snille. Men det ble Jon som ble redningen.
.
samme visa her på midten også, i trøndelag. De lar heller cxene stå å råtne på rot enn å selge deler til fornuftige priser. Var innom Trondheim bildemontering i sommer og spurte hva de skulle ha for å la meg plukke alle delene jeg greide på en dag på en 88 gti. Jeg forklarte at jeg var fra en bilklubb som ville bevare deler for framtida og ikke fordi jeg trengte dem der og da. vel vitende om at de sannsynligvis ikke selger særlig mange deler fra gamle cxer og at de fleste blir blir presset rimelig komplett. svaret var: en 12-15 tusen. latterlig sa jeg, det er jo prisen bilen i god og ferdig registrert stand, jeg hadde vel mer tenkt meg et par tusen. tilbake fikk jeg et hånlig smil og ikke noe service den dagen. Ingen prutningsmonn var å hente og jeg bestemte meg der og da at jeg aldri skal kjøpe deler fra disse apekattene lenger. Egen(e) delebiler er nok tingen, men det krever desverre større plass en hva jeg har, og dessuten er ikke mine naboer sååå hekta på gamle citroener forran vinduene sine som jeg. :cry:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Slike apekatter som det der burde man gjøre noe med.
Hva men et telefon til pressen? Få vekk miljøsvina osv. :)
Man blir så eitrande forbannet på slike bakstreverske holdninger.
Det gavner ikke oss - det gavner ikke samfunnet - det gavner ikke høggeriene og det er i det hele tatt helt på trynet at noen skal oppføre seg slik. Jeg har plukka ren flere CXer. Har betalt fra 500,- til 1200,- per stykk.
Unntatt den med motoren da. Den kosta meg 1.500,- men da var motoren ny! Hedemarks metoden virker på Østlandet.: Gå å sparke litt i grusen spør og dra på det hvor mye koster det da? Men den da? Såpass,- jaja men den da? Den er jo sikkert ikke helt i orden. Pass på å ha på deg en skikkelig svart kjeledress og la sjeggbusta være ca 3 dager gammel. Fyll lomma med gamle krøllete 50 lapper og mynter. Betal saaakte.
Fungerer alltid. :P
Post Reply