treg automatkasse

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

OM lådan växlar normalt vid körning är den INTE slut! Köp/byt till nytt ventilhus (Kostar nog bara några hundra hos Citroen), rengör filter, byt olja 4-5 gånger med ca 50 mils intervall! Orsaken är säkert skit i ventiler och kanaler/filter. Kolla tomgången enligt instruktionsbok (tror den ska vara 1000-1100 rpm). Kör inte allt för korta sträckor under den här tiden då det kan bidra till att skapa kondens i lådan. Om tomgången är för låg måste det naturligtvis åtgärdas.
Växlar den dåligt (rycker eller slirar) under körning kan det vara pumpen eller slitna/brända band och då är kanske en utbyteslåda att föredra.
Var sedan noga med att byta olja ofta. Använd motorvärmare vintertid.
Hlege MS

Post by Hlege MS »

Dersom noen har spørsmål så ta direkte kontakt med meg, så skal jeg sette dere i direkte kontakt med en som kan automat og som selv kjører TGI aut.

OM den er bra eller ikke, ingen bil er bedre enn sitt verksted og sin eier. Blir ikke oljen skiftet og/eller det kjøres brutalt så holder ikke en CX aut lenger enn 150-200 000. det har jeg sett mange ganger.

Jeg satt en gang på med en CX dorsje i Brussel.. han hadde kjørt 600 000 med sin... og de kjører ikke sakte der nede.. men han vedlikeholdt bilen også.. sier jo litt når en kjører Cx som Taxi... i BXL dette var i 1996.

hemmeligheten er å bytte olje..

Noen sverger til QMI-produkter ol.

H.
Post Reply