LHM-kaffe, Oslo-området

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by givretto »

2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Ser at regnet plaget LHM'erne forrige onsdag, men denne gangen ser alt så meget bedre ut! Været er varmt og godt, så akkurat det skal i alle fall ikke få stoppet oss!

De av oss som ikke er på ferie inviteres derfor til LHM- Kaffe onsdag 17. juli fra kl. 18 og utover. Også denne gangen på Mortens Kro på Gjelleråsen.

Vel møtt!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Mortens kro er et fint sted for slikt, spesielt nå som de holder oppe til kl 21.... Jeg kommer nok denne gangen også!



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Bra oppmøte i dag med godt utvalg i go'biter fra Citroën! Av biler som kunne beskues og nytes var en nydelig DS Pallas (velkommen Nicolai!), CX Prestige, XM V6, Xantia, C5 II og C5 III. Ingen glemt? To stykker kom uten bil dog, i henholdsvis buss og på to hjul, men vi vet at de har noe fint der hjemme!

Det ble tatt bilder av skjlnnhetene, så om noen av fotografene vil legge ut noen hadde det vært fint. Forøvrig er det allerede lagt ut flotte bilder på DS- forumet for de som vil ta en titt!

Neste LHM blir onsdag 31. juli fra kl. 18 og utover, også denne gangen på Mortens Kro på Gjelleråsen.

Vel møtt!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

BUMP!

Vel møtt :wink:
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Førstkommende onsdag 14.08 er det LHM- Kaffe, denne gang tilbake på Motorsenteret Hvervenbukta som har åpnet igjen etter sommerferien. Ta derfor med deg godt med mynter så du har til gode smørbrød og deilige hjemmebakte kaker! Heidi på kafèen har nok også denne gangen mye godt i ermet :wink:

Altså; Motorsenteret Hvervenbukta onsdag 14.08 fra kl. 18 og utover.

Vel møtt!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Ja, vel....

Vi sees til LHM-kaffe neste sommer. :(


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

n10516 wrote:Ja, vel....

Vi sees til LHM-kaffe neste sommer. :(


Vidar
Oi, det var litt av et tidsperspektiv :!:
Da sees vi da...... :mrgreen:
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Når man bor langt utenfor byen og pendler inn hver dag, er bil et mareritt. Umulig å få parkert uten å betale en moderat formue. Parkeringsbøter er ikke til å unngå. Syklister mot enveiskjøringen og på rødt lys... Nei takk. Da er motorsenteret en katastrofe på flatmark for LHM-kaffe, et sted som er så huttiheita at det ikke er mulig å ta seg dit med kollektive transportmidler - nei det gidder jeg kort og godt ikke. Ikke det at jeg ikke liker å kjøre i byer, jeg kjører gjerne i f. eks. London eller København. Eller Bergen for den del. Men Oslo? Helst ikke....

Skulle jeg likevel ha bil i byen en onsdag det er LHM-kaffe, tar jeg selvfølgelig turen utover, men ellers blir det Mortens Kro neste sommer for mitt vedkommende.

Jeg beklager dette dypt, men det er ikke meg som bestemmer stedet.... Den diskusjonen tok jeg opp i fjor uten at det kom noe positivt ut av det og jeg gidder ikke prøve en gang til selv om Mortens Kro nå tydeligvis holder oppe til kl 21. I og med at det store flertallet synes at det er flott å møtes der ute, betyr det bare at det er meg som er sær...


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

n10516 wrote:Når man bor langt utenfor byen og pendler inn hver dag, er bil et mareritt. Umulig å få parkert uten å betale en moderat formue. Parkeringsbøter er ikke til å unngå. Syklister mot enveiskjøringen og på rødt lys... Nei takk. Da er motorsenteret en katastrofe på flatmark for LHM-kaffe, et sted som er så huttiheita at det ikke er mulig å ta seg dit med kollektive transportmidler - nei det gidder jeg kort og godt ikke. Ikke det at jeg ikke liker å kjøre i byer, jeg kjører gjerne i f. eks. London eller København. Eller Bergen for den del. Men Oslo? Helst ikke....

Skulle jeg likevel ha bil i byen en onsdag det er LHM-kaffe, tar jeg selvfølgelig turen utover, men ellers blir det Mortens Kro neste sommer for mitt vedkommende.

Jeg beklager dette dypt, men det er ikke meg som bestemmer stedet.... Den diskusjonen tok jeg opp i fjor uten at det kom noe positivt ut av det og jeg gidder ikke prøve en gang til selv om Mortens Kro nå tydeligvis holder oppe til kl 21. I og med at det store flertallet synes at det er flott å møtes der ute, betyr det bare at det er meg som er sær...


Vidar
Synd vi ikke får sett deg før til neste sommer Vidar. Men jeg må innrømme at å finne lokaler som også er tilgjengelige med kollektivtransport ikke ligger høyt på lista mi siden dette tross alt er et biltreff.. Å ta bilen til Oslo annenhver onsdag bør vel være gjennomførbart?

Hva gjelder diskusjonen rundt dette i fjor kom det ingen andre forslag til alternative treffsted enn McDonalds. De som ellers uttalte seg var positive til Motorsenteret. Mortens Kro har ikke åpent til kl. 21, det er kun i juni og juli.

Det som taler til fordel for Motorsenteret slik jeg ser det er følgende: god og rimelig mat, gode parkeringsforhold, godt innarbeidet over flere år samt at vi ved å legge igjen penger her støtter driften av senteret som er et veldig godt tiltak. At stedet for et biltreff ikke er tilgjengelig pr buss eller andre kollektive transportmidler må jeg som sagt innrømme at jeg ikke prioriterer veldig høyt.

Avgjørelser rundt aktiviteter hva gjelder LHM- Kaffe oppleves forhåpentligvis av de fleste som demokratisk, og skulle man ønske å flytte det og i tillegg har forslag til andre treffsteder er det bare å rope ut. Så lenge det er noe flertallet ønsker er det ingenting i veien for det. Imidlertid virker det fortsatt som at flertallet er positive til Motorsenteret, og da er det liten grunn til å endre på det.
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Håper forøvrig noen kommer med et referat fra gårdagen. Selv var jeg forvist til flyspotting på Gardermoen, så hva som var å se av deilige franske damer på Motorsenteret denne kvelden aner jeg ikke!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by givretto »

Det var kun 2 franske damer på motorsenteret igår, Toms og min (C5 og Xantia Activa). Ellers kom Armand, Atle, Gard og en jeg aldri greier å huske navnet på (en yngre, lys kar) i motorsykler. 8)

Nå tror jeg at jeg husker navnet; Jo var det vel.
Last edited by givretto on Fri 16 Aug, 2013 12:27, edited 1 time in total.
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Prosessen med LHM-kaffe har aldri vært ment å være spesielt demokratisk, det er tross alt ikke en forening men en gruppe hvor deltagelse koster intet - og intet leveres, som var Bredes tanker da vi satte i gang. Og tilholdsstedet har alltid vært langs Mosseveien, først på Tyrigrava, så på Motorsenteret. Så jeg vet at det er meg som er sær når jeg sier at annet sted hadde vært langt bedre. Selv om jeg ikke er alene om å ønske dette, vi er tross alt en del fra Romerike også.

Merkostnadene for meg, med tilholdssted midt i Oslo, er ca 500 krpr dag ved å kjøre bil. + de unngåelige parkeringsbøtene fordi et møte trakk ut osv. Så en tusenlapp på en tur til byen er ikke urealistisk. Men det er klart at jeg av og til MÅ kjøre bil til byen i jobbsammenheng og er det på en onsdag med LHM-kaffe, ja da kommer jeg selvfølgelig. Særere er jeg ikke. Det har vært hevdet fra noen at "det er da bare å parkere der og der fordi det er gratis - eller parker på en innfaretsparkering". Jeg har sjekket de forslag som har dukket opp og har enten blitt møtt av hauger med parkerte biler og intet ledig eller en skog med parkering forbudt skilt og parkeringsautomater... Ja, da. Det finnes også innfartsparkeringer som HAR plass, f. eks. Aurskog Stasjon. Men dit kan jeg gå på ti minutter.... :shock: :? :lol:

Hadde det ikke vært slik at jeg jobbet i byen hadde situasjonen vært en annen. Å sette seg i bilen hjemme og kjøre fra Aurskog til LHM-kaffe på motorsenteret hadde vært en helt annen sak. Jeg forventer ikke at noen skal prioritere en flytting.

Så derfor er det som det er. Å si at vi sees til våren er vel noe pesimistisk, men tro at jeg kommer mer enn en gang eller to i halvåret er nok optimistisk.

Som sagt, jeg vet at jeg skiller meg ut her - og må bare si at jeg -følger med her og må ønske resten av dere noen trivelige LHM-kaffer uten meg!



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by pigland »

Aha, denne diskusjonen minner meg på om at jeg skulle sjekke et mulig tilholdssted - men det har jeg ikke fått gjort. Var det om man kunne brukt Norsk Veteranvognklubb sitt sted på Frysja mon tro, og om det i så fall koster noe og om det er servering i nærheten?

Min mening ang. Motorsenteret, så er jeg såpass heldig at jeg ikke betaler noe for daglig parkering i Oslo (utenfor ring2), og slipper såvidt unna bommen på vei til jobb hvis jeg går de siste meterne istedenfor å kjøre til døra. Så at jeg må gjennom bommen to ganger t/r Motorsenteret en gang iblant gjør meg ikke så mye selv om jeg bor på andre sida av byen. Rushen er litt mer irriterende, men den er det jo ikke så mye å gjøre med på kort sikt. Så om vi konkluderer med at Motorsenteret er såpass innarbeidet at vi holder på det er det helt OK for min del. Og enig med Frank at det er viktigere med god parkeringsplass enn god kollektivtilgang på et slikt sted, hvis ikke kunne vi jo heller møttes midt i sentrum. Der ville neppe jeg dukket opp..
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Det nærmer seg LHM helgetreff, men onsdag 28. august starter vorspielet og vi møtes på Motorsenteret Hvervenbukta, som vanlig fra kl. 18 og utover.

Vel møtt!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
Post Reply