Landstreff 2008 Vågå CX, GS, SM DS/ID

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Post by Alx »

JJ wrote:(...)
Forøvrig er det påmeldt (...) ,
1 Ami Super (...)
Oioi.
Hvem var det som hadde Ami Super?
Er det den hvite (Beige Albatros?) jeg såvidt kan skimte bak trappa her: http://cx.zapto.org/gallery/album294/DSC_0588

(Hilsen Ami Super registeret ;) )
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Han som hadde påmeldt 1 stk Ami Super - Frank Henriksen, styremedlem i DS/ID-klubben - stilte istedet med CX Break...
Den Amien som såvidt er synlig på bildet, er noe så ultrasjeldent som en fullrestaurert '72 Ami8 Commerciale :shock: 8) .!!
Eier er en av de lokale arrangørene fra DS/ID-klubben, Jørgen Hagen.
Jeg hadde fornøyelsen av å sitte på en liten tur med denne gromsaken -
noe som definitivt fyret opp under "må-ha-en-Ami-før-jeg-dør"-følelsen.. :roll: :lol:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

JJ wrote:Jeg hadde fornøyelsen av å sitte på en liten tur med denne gromsaken -
noe som definitivt fyret opp under "må-ha-en-Ami-før-jeg-dør"-følelsen.. :roll: :lol:
måhamiførjedørfølelsen ja... :lol:
er flere som er besmittet med den slags. :wink:
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Post by Alx »

JJ wrote:Han som hadde påmeldt 1 stk Ami Super - Frank Henriksen, styremedlem i DS/ID-klubben - stilte istedet med CX Break...
Den Amien som såvidt er synlig på bildet, er noe så ultrasjeldent som en fullrestaurert '72 Ami8 Commerciale :shock: 8) .!!
Eier er en av de lokale arrangørene fra DS/ID-klubben, Jørgen Hagen.
Jeg hadde fornøyelsen av å sitte på en liten tur med denne gromsaken -
noe som definitivt fyret opp under "må-ha-en-Ami-før-jeg-dør"-følelsen.. :roll: :lol:
Wow.
Det er vel det samme som en Ami 8 Break Service/Enteprise? Er det en Tolée (uten bakvinduer) eller Vitrée (med bakvinduer)?
Måhamiførjegdørfølelsen får ofte følger... Den kan lett utvikle seg til de mer spesifike måhamiseksførjegdørfølelsen, måhamiåtteførjegdørfølelsen, måhamisuperførjegdørfølelsen etc... ;)
Eventuelt må-ha-låve-eller-verksted-nå-snart-følelsen...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Alx wrote:Den kan lett utvikle seg til de mer spesifike måhamiseksførjegdørfølelsen, måhamiåtteførjegdørfølelsen, måhamisuperførjegdørfølelsen etc... ;)
Eventuelt må-ha-låve-eller-verksted-nå-snart-følelsen...
Det ante meg.. Det er som den berømte koppen med kaffe som utvikler seg til at man våkner dagen etter - med korker i håret og sneiper mellom tenna - og en M35 på tunet evt. taket. :lol:
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Alx wrote: Wow.
Det er vel det samme som en Ami 8 Break Service/Enteprise? Er det en Tolée (uten bakvinduer) eller Vitrée (med bakvinduer)?
Måhamiførjegdørfølelsen får ofte følger... Den kan lett utvikle seg til de mer spesifike måhamiseksførjegdørfølelsen, måhamiåtteførjegdørfølelsen, måhamisuperførjegdørfølelsen etc... ;)
Eventuelt må-ha-låve-eller-verksted-nå-snart-følelsen...
Det er en Vitrée, såvidt jeg kunne se da jeg var der. :-)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply