fransk bildag kolliderer med Norsk XM klubb årstreff

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

JJ wrote: Joda, vi kommer til å trenge et stort antall postmannskaper, trafikkonstabler, parkeringsvakter, veivisere og talløse andre gode hjelpere.. :wink:
Vi kan tilby elendige lønnsbetingelser, smått med frynsegoder, kun korttidsansettelse - i det hele tatt - men alle frivillige må mer enn gjerne følge Roberts eksempel, og melde seg frivillig, hvis dekan
:mrgreen:
Jeg har disp fra familielivet fra tidlig morgen og utover, gjør nær sagt hva som helst mot dårlig betaling :D
atleg
Posts: 2
Joined: Wed 28 May, 2008 01:44
Contact:

Post by atleg »

JJ wrote:
Husk at det finnes flere Pug og Renaultklubber også som antar denne datoen. Peugeot Sport Club og Den norske Alpine-klubben, selv om jeg ikke vet om dem har vært med og arrangere FBD tidligere. Det har nå møtt opp biler og entusiastiske eiere fra de klubbene på FBD hvertfall
Peugeot Sport Club har såvidt vites gitt opp alenegangen og flyttet tilbake til foreldreheimen/Peugeotklubben igjen, dermed kun én Pug-klubb.
GITT OPP? :shock:
Vi har et levende nettsted med snart 2200 registrerte brukere og langt over 100.000 innlegg på de siste 3.5 år.
Vi har over 100 betalende medlemmer så langt i 2008.
Vi hadde banedag på Vålerbanen i mai med over 30 betalende medlemmer på banen, og har ennå 4 banetreff igjen på plakaten denne sommeren.
Vi har hatt 2 "produkttreff" i år (hos leverandører), vi har hatt effektmåling-treff på rulle, og vi har diverse "spontan-treff" med "pølser og bilvask" både hos leder og ute i underavdelingene.
Vi har rabattavtaler med landsdekkende kjeder.

Jeg kan med hånden på løvehjertet si at vi ikke har gitt opp! :wink:

http://www.peugeot-sport-club.no
ATLEG
Peugeot-fyr
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Oops.. :shock: :oops: :oops: :oops:
Sånn kan det gå når man sover i timen (eller ikke kikker over gjerdet til naboen).. :roll: :wink:
Vi beklager! Dere er selvfølgelig hjertelig velkomne til FBD - har du noen formening om hvor mange sportslige doninger dere kommer brummende med??

Jeg snakket forleden med noen andre Peugeotister, og de var veldig overrasket over at det var flere enn én Citroënklubb, endog hele 6-7 stk med et 4-sifret antall medlemmer tilsammen: "...Det må da være veldig upraktisk..?" :wink:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
atleg
Posts: 2
Joined: Wed 28 May, 2008 01:44
Contact:

Post by atleg »

Hehe - det går bra. Sjelden jeg kikker over gjerdet selv. Ble overrasket over antall Citroen-klubber selv om jeg egentlig har registrert det på tidligere utgave av Fransk Bildag.

Klubben vår stilte sterkt (?) i strålende vær på Blaafarveverket i 2006 med ca 10-15 biler, tønnegrill og telt. Men da var det Peugeot som arrangerte. I fjor var det vel Renaultklubben og da fikk vi ingen invitasjon, så da var det ikke mange fra oss der - men jeg var iallefall innom der et par timer.
I år har vi heller ikke mottatt noen invitasjon, men da jeg fant "plakaten" på dette forumet, og leste at alle venner av franske biler var velkomne, så la jeg det ut som en nyhet på forsidene våre.
Det er ikke noe organisert fra vår side i år heller, men jeg ser det har begynt å røre på seg på forumet vårt, så det kommer nok noen. Ikke mange - færre enn 10 vil jeg tro. Og de mange tør vel ikke annet enn å parkere utenfor utstillingsområdet.

Det er noen som er redde for holdningene blant "de eldre kara", at våre franske biler ikke skal være "bra nok". Jeg personlig har ikke hørt et eneste skjellsord på de Fransk Bildag jeg har vært på, så jeg håper slikt bare er tull/enkelttilfelle(r).

Det er mange klubber for franske biler i Norge, og det er vel og bra, for de fleste har et snevrere interesseområde enn "alt fransk". Men på en fransk bildag synes jeg det skal være plass til alle.
Det hadde vært hyggelig om Peugeot Sport Club fikk invitasjon neste år.

Selv planlegger jeg tur med kone og 2 små, så vi får se hva som skjer.
ATLEG
Peugeot-fyr
fido
Posts: 74
Joined: Thu 16 Jun, 2005 18:50
Location: Lambertseter, Oslo, Norway
Contact:

Post by fido »

Jeg kan huske både godt oppjaga 205er og blanke 406 coupeer fra tidligere franske bildager, og har egentlig alltid tenkt at det er ganske flott at det finnes et slikt årlig treff med plass til både 403, 405 og 406, for å si det på den måten.

Jeg har aldri tenkt at det skulle ligge noen begrensning på hva man kunne komme med, hele poenget med fransk bildag er jo at det er åpent for alle franske biler som er stolte av identiteten sin.

Håper vi ser dere/medlemmene deres - både nå på søndag og til neste år.

Morten
2CV osv..
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det er ikke noe organisert fra vår side i år heller, men jeg ser det har begynt å røre på seg på forumet vårt, så det kommer nok noen. Ikke mange - færre enn 10 vil jeg tro. Og de mange tør vel ikke annet enn å parkere utenfor utstillingsområdet.
Dere er mer enn velkomne til å stille inne på utstillingsområdet, med gamle som nye Peugeoter - vi har satt av god plass til dere sportslig anlagte, såvel som til alle usportslige :wink: andre franskbilister, uansett fabrikmerke!!
Det hadde vært hyggelig om Peugeot Sport Club fikk invitasjon neste år
Det skal det selvfølgelig sørges for - etter årets giga-glipp.. :roll: :oops:
Invitasjonen til FBD ble ihvertfall oversendt til Norsk Peugeotklubb tidlig i april, og jeg la den selv ut på Forumet deres 17.april - men det er kanskje ikke så ofte dere kikker over gjerdet til dem... :wink: :mrgreen:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Post Reply