Fransk Bildag 2008 - Samkjøring i fra Oslo/Lillestrøm omr.

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Fransk Bildag 2008 - Samkjøring i fra Oslo/Lillestrøm omr.

Post by Ztil »

Hei,
vi er noen XM'ere og annet som kommer i fra Oslo området.
Er det noen som planlegger samkjøring som vi kan henge oss på? Er jo en knapp time til Renault låven derfra så da hadde vi fått markert oss med enda flere "vinkeldyr" i kortesje :D
Jeg møter noen oppå Gjelleråsen.
Hva med evt å møtes der? Noen som vil?
Hilsen Pål
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Godt tenkt, å kjøre kortesje er alltid moro :D
Årets prolog "Tour de Hadeland" med start på kontrollvekta ved Varpet går stort sett ikke langs riksvei 4, men på diverse krokete småveier - så man bør sette av pluss/minus halvannen time fra Gjelleråsen opp til Renaultlåven.. :P
Tidlig start anbefales - postmannskapene på Varpet står klare med startflagget fra kl 09:00 8) !
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Post by Ztil »

JJ wrote:Godt tenkt, å kjøre kortesje er alltid moro :D
Årets prolog "Tour de Hadeland" med start på kontrollvekta ved Varpet går stort sett ikke langs riksvei 4, men på diverse krokete småveier - så man bør sette av pluss/minus halvannen time fra Gjelleråsen opp til Renaultlåven.. :P
Tidlig start anbefales - postmannskapene på Varpet står klare med startflagget fra kl 09:00 8) !
Når anbefaler du at vi møtes på Gjelleråsen da?
Er så lenge siden jeg har vært der at jeg husker ikke helt hva som er en passende plass å møtes på. Er vel en bensinstasjon vi kan møtes på?
XM V6 Excl. s2 Musketier
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det er en YX-stasjon på Gjelleråsen som er fortrinnlig egnet som møtested! :P
Ikke umulig at andre også har avtalt å møtes der søndag morgen - og det kan tenkes at andre franskbilister som skal oppover får øye på dere, når dere står oppstilt der... 8)
Hvis dere forslagsvis drar derfra kl. 09:00, tar det ca 20-25 minutter opp til Varpet, avhengig av om fartsgrensene overholdes eller ikke... :wink:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Post by Ztil »

JJ wrote:Det er en YX-stasjon på Gjelleråsen som er fortrinnlig egnet som møtested! :P
Ikke umulig at andre også har avtalt å møtes der søndag morgen - og det kan tenkes at andre franskbilister som skal oppover får øye på dere, når dere står oppstilt der... 8)
Hvis dere forslagsvis drar derfra kl. 09:00, tar det ca 20-25 minutter opp til Varpet, avhengig av om fartsgrensene overholdes eller ikke... :wink:
OK, da foreslår jeg at de som vil henge seg på "vår" gruppe har AVREISE i fra YX-stasjonen på Gjelleråsen kl 0900 (greit å komme dit litt før den tid..)
Sees!!
XM V6 Excl. s2 Musketier
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Bra tiltak!
Men 9 blir nok litt for tidlig for meg( småbarn, frokost, ordne siste på bil+++) men tar sikte på å løfte en eller annen bil fra bakken rundt halv 10 8) , kan, om det er interessant starte en "gruppe 2" fra Mortens kro da.
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

tar sikte på å løfte en eller annen bil fra bakken rundt halv 10 , kan, om det er interessant starte en "gruppe 2" fra Mortens kro da.
Montro om det kunne vært en god idé å stille seg opp på YX-stasjonen på Gjelleråsen for om mulig å hekte sammen et lite tog av vinkelbiler derfra :?: - det er vel flere som kommer rv4 frå Tiggarstaden, enn rv22 frå Litlestraum :roll: .. :wink:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

JJ wrote:
tar sikte på å løfte en eller annen bil fra bakken rundt halv 10 , kan, om det er interessant starte en "gruppe 2" fra Mortens kro da.
Montro om det kunne vært en god idé å stille seg opp på YX-stasjonen på Gjelleråsen for om mulig å hekte sammen et lite tog av vinkelbiler derfra :?: - det er vel flere som kommer rv4 frå Tiggarstaden, enn rv22 frå Litlestraum :roll: .. :wink:
Som Strømling må jeg poengtere at jeg IKKE kommer kjørende fra Lillestrøm.... :?
Tanken bak Mortens kro var at jeg hadde en drøm om at vi skulle fylle den store plassen med herlige farkoster før vi satte avgårde :wink: :roll:
Tar poenget ditt så jeg stiller på YX.
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Post by Ztil »

Håper det blir noen CXer i kortesjen da! :)
XM V6 Excl. s2 Musketier
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Ztil wrote:Håper det blir noen CXer i kortesjen da! :)
Tja.... Man kan jo aldri vite.... :wink:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Post by Ztil »

har tipset Bilmagasinet om Fransk Bildag og vår start i fra YX stasjonen.
Red. Sven Furuly ser ut til å ha godt over middels kunnskap erfaring med vinkeldyr :) Hadde jo vært artig om et bilblad kom og lagde en liten reportasje.
Var det forresten noen som så det store bildet av en XM på s72 i februar nummeret? ;-)
XM V6 Excl. s2 Musketier
Post Reply