Landstreff 2009 Bergen

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Skal vi arrangere landstreff i Bergen 2009 (se tekst)?

Ja!
12
75%
Utsett det!
4
25%
 
Total votes: 16

FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Landstreff 2009 Bergen

Post by FrodeM »

Bergensgjengen vurderer å arrangere landstreffet neste år, men har et problem: Pinsen faller midt i festspillene, og selv om det gir mange muligheter for ekstraopplevelser under landstreffet, begrenser det også mulighetene for innkvartering (og, kanskje, utstilling av biler). Montana vandrerhjem ligger fint til, sentralt med flott utsikt og egen parkeringsplass, men rommene er enkle (10 rom med to separate senger og bad, 28 rom med køyeseng og bad, noen doble køyesengsrom med bad og en del køyesengesrom med bad på gang, alt med svært enkel standard). Priser omtrent 800 kroner for dobbeltrommene, rundt 1200 for firemannsrommene. Det er ikke plass til å holde landsmøtene samtidig (kun ett rom som passer), og festmiddagen må holdes et annet sted. Endelig bestilling av rom må foretas så tidlig som (senest) to måneder før treffet (slutten av mars). For de som lurer: Lokalene som ble brukt i 1999, er ikke tilgjengelige.

Vi lurer på hva dere som leser dette ville foretrekke: 1) Vi arrangerer treffet under disse forhold - meget enkel standard, men Bergen midt i festspillene, eller 2) Vi venter til et år hvor pinsen faller utenfor festspillperioden (og lar CX-klubben, som vel egentlig har neste års treff, ta over).

Andre forslag?

Mvh.
Frode.
Last edited by FrodeM on Fri 10 Apr, 2009 08:09, edited 3 times in total.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Klart vi skal til Bergen under festspillene! Nå fikk jeg bare enda mer lyst!
Enkel romstandard er helt greit for meg. Hadde ikke tenkt å sitte på rommet og sture. Bare senga er OK.

Landsmøtene skal uansett IKKE avholdes samtidig. Det er vel flere enn meg som er medlem i flere av klubbene. Vanskelig å dele seg i 2 eller 3. :wink:
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Sengene er forsynt med standard hyttemadrass - skumgummi, men ikke av aller tynneste sort.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Kunne det vært en idé å utrede Voss el. andre steder i Hardanger som treffsted :?:
I og med at vi i CX egentlig sto for tur til arrangere 2009-treffet, hadde vi begynt å plotte inn mulige steder -
Voss (Bergen?) sto som nr 1 av 2 mulige kandidater... :)
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Jeg ser ikke for meg at den nåværende Bergensgruppa vil ta på seg et treff utenfor eget nærområde (Voss regnet som "utenfor", vi har såvidt snakket om dette) pga. vanskeligheter med å få oversikt over tilbud, sponsorproblemer etc. Imponerende at dere vurderte dette! Har dere Vossakontakter? Voss er et fantastisk sted! Det kan hende dere får mulighet til å jobbe videre med egne planer...
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

For det første har jeg forstått at det vel ikke er noen automatikk i at landstreffet er i pinsen - tvert i mot har det vel heller vært en viss praksis på å ha det Kristi Himmelfart-helgen.

For meg personlig betyr festspill + Citroen bare at jeg får det litt travlere for å få med meg alt. 8) Tenk å ankomme en Wagner-premiere i DS... (om de setter opp Wagner vet jeg ikke, da...)

For øvrig sa noen under landstreffet i Vågå at det skal være en eller annen form for bilens dag i Bergen omtrent på denne tiden - men om det var i pinsehelgen eller Himmelspretten husker jeg ikke. Men det må jo være mulig å ta rede på.

Voss er sikkert ikke noe ille sted heller.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Landstreff har vel vært synonymt med pinsetreff de siste årene, i og med fellesopplegg sammen med DS/ID (og nå også SM)..?
Voss var som nevnt et alternativ vi hadde på blokka, uten at vi umiddelbart har noen kontakter der, såvidt vites...
Fiatregisteret har jo årstreff ved Solstrand hotell i Os nå i år - det var nærmest noe sånt jeg hadde i tankene med "andre steder i Hardanger" - skjønt det er vel smokk fullt der også i pinsen :? p.g.a. nærheten til Bergen & de berømmelige festspillene.. :P
Håper vi slipper å finne frem planene våre igjen, de ble da også lagt i det Store Arkivet :wink: etter Vågåtreffet, da vi fikk beskjed om at vi ikke behøvde å tenke på 2009...
Last edited by JJ on Wed 11 Jun, 2008 10:59, edited 1 time in total.
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Ang. Solstrand:

Problem 1: Fellesbestilling nødvendig, med avbestilling i midten av februar! Kun mulig å endre antall rom med 10% inntil 10 dager før treffet. Dvs. i praksis påmeldingsfrist til et treff ultimo mai allerede i midten av februar, siden det er helt uaktuelt for oss å sitte med en slik risiko.

Problem 2: Kun mulig å bestille rom med frokost, lunsj og middag, noe som sikkert reflekteres i prisen jeg ikke har mottatt ennå.

Som arrangører ønsker vi oss også helst noe nærmere Bergen.

Spretten havner for øvrig i festspillperioden neste år, så det hadde ikke hjulpet mye å skyve på arrangementet.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

FrodeM wrote:Sengene er forsynt med standard hyttemadrass - skumgummi, men ikke av aller tynneste sort.
Glimrende! Helt enig med Robert her; stor TV på rommet temmelig uinteressant for å si det veldig pent. Har nettop vært to netter på spa resort dill-dall-hotell i Strømstad, et nybygd mareritt, en blanding av flyplass og parkeringshus... Slikt kan holde meg vekk selv fra citro-arrangementer. Vandrehjem i Bergen derimot .. fortell meg hvor jeg bestiller :P
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

mads wrote:Har nettop vært to netter på spa resort dill-dall-hotell i Strømstad, et nybygd mareritt, en blanding av flyplass og parkeringshus... Slikt kan holde meg vekk selv fra citro-arrangementer. Vandrehjem i Bergen derimot .. fortell meg hvor jeg bestiller :P
Var på samme arrangement som mads, og jeg tok meg heller et par timers kjøretur i åpen 2cv rundt skjærgården syd for Strømstad utpå kvelden istedenfor disco-party-party som etter min smak blir dørgende kjedelig.

I det jeg kom tilbake hadde alle jeg kjente der tatt kvelden, så det er tydeligvis ikke bare meg som synes disco er kjedelig ;)

Så et Bergensarrangement på lavbudsjett overnatting frister meg også. Og de mange fine veiene i området der :D

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Tja.. Eg tek no med discodressen - sånn i tilfelle. 8)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Robert wrote:Tja.. Eg tek no med discodressen - sånn i tilfelle. 8)
ah, ah, ah, ah, Stayin' Alive, Stayin' Alive, ah, ah, ah, ah, Stayin' Aliiiiiiiiiiiive :P 8)

Image

hiver meg på low budget trenden :wink: Dessuten får vi jo nok hvile i CX-ene våre på vei dit, så vi kan godt ligge på papp om så skal være :lol:
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Kanskje det blir vandrardisco? :D
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Oh yes... Der fekk eg endeleg sjangsen til å børste støv av denne att:

http://uk.youtube.com/watch?v=zwakjoSs754

Like klassisk som ein CX med rust rundt tankloket. :lol:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Robert wrote:Oh yes... Der fekk eg endeleg sjangsen til å børste støv av denne att:

http://uk.youtube.com/watch?v=zwakjoSs754

Like klassisk som ein CX med rust rundt tankloket. :lol:
mmm...nydelig :lol: 8)

men jeg liker denne bedre :P

http://uk.youtube.com/watch?v=31x2WpuSA ... re=related

på finsk om du vil:
http://uk.youtube.com/watch?v=s3g8n-8CG ... re=related
Post Reply