Landstreff 2009 Bergen

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Skal vi arrangere landstreff i Bergen 2009 (se tekst)?

Ja!
12
75%
Utsett det!
4
25%
 
Total votes: 16

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

FrodeM wrote:Problemet i Bergen er vel at slike muligheter ikke eksisterer. Det har hittil sett ut til å bli enten hotell = dyrt eller vandrerhjem = ikke fullt så dyrt, men fortsatt ikke billig. Det er storbyarrangement, tross alt. Men vi har ennå et håp: Siste hotell skal levere "et meget godt" tilbud i neste uke, så jeg er i alle fall spent.
Mvh.
Frode.
Hvordan gikk det med tilbudet? Nå er det fortsatt noen måneder til Landstreff2009, men info er alltid velkommen - derfor et lite <bump> :wink:
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Tja, si det... Responsen her var jo hyggelig i forhold til billigarrangement, på DS-forumet var det ikke fullt så høy stemning. Nå er det kanskje ikke så lurt å basere seg på så få tilbakemeldinger som det som er kommet, men sannheten er jo at DS-miljøet er helt dominerende på landstreff, og da var det ikke så oppløftende at mange av de som svarte syntes at billigtreff var ugreit. Så vi gikk videre med hotell-leting. Det vi regner som det beste, er et tilbud hvor dobbeltrom koster 1050 og enkeltrom 850 per natt, med drøye 500 kroner for festmiddagen. Dette gjelder pinsehelgen. Rommene er suiter, så det er mulig å ta med familien rimelig billig (ekstrasenger koster et par hundre, synes jeg å huske). Så nå må vi ut med noen følere i forhold til om folk synes dette er for dyrt. Svar gjerne her!

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Takk for svar & innspill, Frode!
Synes ikke dette høres så gæernt ut - hvor ofte er det Landstreff..?
- og ikke minst: Hvor ofte er det Landstreff i Bergen by under Festspillene..? 8)
Når en til sammenligning tenker på hvordan en blir flådd p.g.a. norske bilverkstedsregninger :? ,
så kan ikke jeg si annet enn:
Gentlemen, start your engines -
Kjør LANDSTREFF! Kjør FESTSPILL!!! :mrgreen:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Bare for å si det som det er så er det totalkostnaden ved slike treff som gjør at det blir laaaangt imellom for min del. Skal ikke prate for andre enn meg selv men har vel en følelse av at dette gjelder for endel av oss :-?
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Som det er skrevet et par steder før i denne tråden så er det vel kristi himmelfartshelga som er den egentlige treffhelga. At det i to år er blitt lagt til pinsehelga er fordi himmelfarten koliderte med 1. og 17. mai. Det gjør den vel ikke til neste år? Så hvorfor ikke få treffene tilbake på sporet. Slutt og spør om priser i pinsehelga, spør om himmelfartshelga. Pinsa er den dummeste helga i året for min del. hvorfor skal jeg ikke komme inn på her, men slik er det. Fortsetter det med denne helga blir det 2 stk mindre på to av tre treff. :cry:
Eller vi kan ta opp igjen CX klubbens treffhelg. På august.
Mvh
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Da er det bestemt! Landstreffet 2009 går av stabelen i Bergen. Og det blir Himmelspretten: 21.-24. mai! Sett av denne helgen! Mer informasjon kommer senere.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Det er bra. Da kommer jeg så sant jeg er oppegående og har bil. :wink: :D Om jeg så må låne penger for å finansiere det. :roll: :D :D
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

FrodeM wrote:Landstreffet 2009 går av stabelen i Bergen. Og det blir Himmelspretten: 21.-24. mai! Mer informasjon kommer senere.
..scher'a..? Erre noen som har dytta're i cittrofil-kallenderen og sagt fra til æx-em-guttan og jint'n at dem kan komma og? Kan vel komma alle dem me de derre froske-bilan, eller? Rikingan bor vel på hottell, billiære å bo ute, morro blir'e lell...
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Scher'ke all verdens; det viktigste er på plass. Campingplassene ville ikke ha oss, men på hotellet var de veldig hyggelige. Trivelig også at du er positiv til at XM-folket skal delta; vi jobber med saken! Kanskje! Alle froskeklubber på ett treff synes i alle fall jeg hadde vært artig! Dersom andre har sterke meninger om dette, kan de gjerne lufte det her. Men jeg lover ikke at vi tar hensyn til det!

Forresten: Dersom dere har savnet noe på tidligere treff, evt. har sterke ønsker om noe som bør repeteres/absolutt unngås på 2009-treffet, er det bare å komme med innspill! Hvis dere ikke vil poste det her, send en pm. Samme reservasjon som over må dog påregnes!

Citrophile-kalender er en god ting! E-post til redaktør? Hvor befinner denne kalenderen seg? Citrophile.no var i alle fall ikke stedet...

Ha en fantastisk helg!
Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Citrophile-kalender er en god ting! E-post til redaktør? Hvor befinner denne kalenderen seg? Citrophile.no var i alle fall ikke stedet...
Citrophile.no er faktisk Stedet!! 8)
Kalenderen ligger som en katalog i feltet øverst på startsiden. M/arrangementer og gode greier... :P
Godt eksempel på verdien av citrophile.no som kontinuerlig oppdatert felles nettsted for alt av Citroënrelaterte aktiviteter, samt annen relevant moro Pug-, Rennaluttreff, Bildager etc etc :mrgreen:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Hmm. Da jeg prøvde citrophile.no i går kveld, eksploderte nettleseren med pop-ups, innloggingsvinduer og fanden og hans svigermor. Regnet med at den var helt ute, men nå fungerer den, ja... Får få lagt inn treffdato der, da!

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Kan du gi oss et lite hint om hvilket hotell det er snakk om?
Mvh
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Selvfølgelig!

Quality Hotel Edvard Grieg

http://www.choice.no/html/page.jsp?prop ... angcode=no#

Og for de som lurer på prisene (med visse forbehold):

Per natt inkl. frokost:

810,- for "enkeltrom"
1010,- for "dobbeltrom"

I anførselstegn fordi rommene er de samme; suiter på 35 kvm! Plass til flere familiemedlemmer på samme rom for noen hundrelapper.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
André
Posts: 102
Joined: Sun 22 May, 2005 19:58
Location: Bergen

Post by André »

Image

Flott hotell...jeg jobbet der under byggeperioden for 21 år siden.......
Xantia 1,8 16V + 2CV6 Special
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Gleder meg allerede! har begynt å sette av fond. :wink: :D Ble inspirert til litt luksus etter å ha sett kveldens episode av Den Store Reisen. :D :D
Mvh
Post Reply