Gentlemen Drivers Weekend

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Gentlemen Drivers Weekend

Post by gopp »

Dette arrangementet har vært, og det er vel kanskje ikke så veldig aktuelt for alle. Det er likevel en foto-tråd her http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php ... highlight= som bør være interessant for alle med sans for bil. Bildene av SMene ble jo veldig fine, og det er sikkert ikke uten grunn at denne modellen var den mest fotograferte.

Konseptet for dette arrangementet var å samle eiere av "GT-biler" (og da i den rette betydningen) til en helg hvor det sosiale, kjøreopplevelser, kultur, mat og drikke, var i fokus. Det var sendt ut en egen invitasjon til eiere av SM, som jo er en ekte GT. Selv var jeg forhindret i å stille (med en Italiensk GT jeg har), men tilbakemeldingene fra helgen var strålende, og det snakkes allerede om at dette skal bli tradisjon. Så for de som har en SM, eller en annen passende bil, pass på å få med dere dette til neste år :)

Hilsen Marius, som liker biler fra alle land (hvis de er laget i Italia eller Frankrike).
Last edited by gopp on Wed 02 Sep, 2009 21:31, edited 2 times in total.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by gopp »

Og for de som ikke gidder å se hele tråden, har jeg plukket ut disse blinkskuddene:

Image
Image
Image
Image
Image
Gopp
-----------------
Har no' CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by jonsto »

Og CX GTi og Gti Turbo blir for vanelig? Eller blir de godtatt?
Mvh
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by gopp »

jonsto wrote:Og CX GTi og Gti Turbo blir for vanelig? Eller blir de godtatt?
Mvh
Det handler vel ikke om de er for vanlige, eller lite stilige. Det var en meeeget lang debatt blant Lazzaroniene (forumet jeg linket til) før man klarte å finne definisjonen på "GT-bil", og selv om dette liksom skulle håndheves så veldig ved påmelding, skled det jo ut likevel :) Man ser jo både en Supra og en diger flåte av en MB på bildene.

Det ble lagt vekt på "snobbing" også, med fine klær og lakkforseglede invitasjoner, men når alt kom til alt sitter jo gjengen i et boblebad med en kald øl i et plastglass. Jeg kjenner godt til mange av dem som ble med, og det er særs hyggelige folk. De to initiativtagerene har en god dose humor og har heller ikke store "skylapper" når det gjelder bil, og jeg tror at om man har sansen for arrangementet, settes kravene til bilmodellen noe ned. Selv skal jeg i alle fall med til neste år, da med Alfa Romeo Montreal (bare jeg får fikset tenningsanlegget. Nå går den bare på 4 av 8 sylindre)

Tråden har i alle fall mange fine bilder som man kan kose seg med.
Gopp
-----------------
Har no' CX
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by skeken »

Åhå, flust med spennende biler på de flotte bildene! Særlig det av den grønne SMen mellom grønne fjellformasjoner.
Lysten på GT-vogn ble ikke mindre nå!

PS Ble det tatt noe bilde av de tre vinkelgaflene sortert på farge (fra mørk, via lys grønn til grå)?
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by Robert »

Det eneste stedet der de 3 deltagende SM stod gruppert var vel fergekaia i Geiranger før lørdagens rundtur. De stod etter hverandre i fergekø - til noen franske turisters store fornøyelse. :)
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by asn »

Herlige bilder der ja, nydelig natur!
Til dere som deltok, hvordan føltes størrelsen på eventet?
Passe mengde mennesker og biler, eller kunne det vert større / mindre.
Selv har jeg, uten at jeg var med denne gangen for meg at man heller bør satse på få men verdige, fremfor og fange om flere.
Men så har jeg også litt angst for slike events med for mange involverte.
Blir tre SM på samme plass to for mye?
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by Robert »

asn wrote:Herlige bilder der ja, nydelig natur!
Til dere som deltok, hvordan føltes størrelsen på eventet?
Passe mengde mennesker og biler, eller kunne det vert større / mindre.
Selv har jeg, uten at jeg var med denne gangen for meg at man heller bør satse på få men verdige, fremfor og fange om flere.
Men så har jeg også litt angst for slike events med for mange involverte.
Blir tre SM på samme plass to for mye?
Reflekterte ikke så mye over hverken størrelsen eller antall SM. Alt føltes helt rett. Charmante vogner, førere og passasjerer, god gjennomføring fra arrangør. En av årets store opplevelser for min del.
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Gentlemen Drivers Weekend

Post by asn »

Da høres jo allt ut til og ha levd opp til forventninger og mere til :D
Får se om jeg finnes verdig neste år, og er på rett kant da det går av stablen.
Unektelig ser det ut til og være en knallfin opplevelse. Mye flotte biler, bilder og folk!
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
Post Reply