Landstreff 2011 i Trondheim.

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Landstreff 2011 i Trondheim.

Post by RolandM »

CX var oppe i 10 stk på det meste, husk at det sto en i "generasjonsrekken" ved inngangen til utstillingen også. Men ja, det var betydelig færre enn de 14 påmeldte, når man tenker på at noen av dem som sto der, ikke en gang var påmeldt.

Jeg greide heller ikke å få med meg mer enn to biler, og de to andre CX'ene trenger nok litt stell før jeg vil ha dem på noen utstilling. Kunne dog stilt med en 2000 XM TCT i tillegg!

De fine CX'ene finnes, og jo mer man viser dem frem, jo mer stiger CX'ens anseelse - og dermed også verdien og interessen. Så det er bare å polere og stille opp!
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Re: Landstreff 2011 i Trondheim.

Post by Helge S »

RolandM wrote:De fine CX'ene finnes, og jo mer man viser dem frem, jo mer stiger CX'ens anseelse - og dermed også verdien og interessen. Så det er bare å polere og stille opp!
STØTTES!
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Landstreff 2011 i Trondheim.

Post by dagmatti »

Hei,

kan det være en liten effekt av at mange ds'er og sm'er er ferdig oppusset, og at folk derfor har tid til å prioritere å være med på treff? :) Det samme gjelder kanskje xm, det er vel ikke så mange av de pene xmene som har vært gjennom translpantasjon av 100kg karosseristål. :lol:

Det samme gjelder kanskje paradoksalt nok klubbarbeid; hvis du har en bil som trenger litt omsorg, og du føler du har en viss avsatt tid til bil, vil kanskje mange prioritere bilen fremfor bilklubben.

Igjen, vet ikke om det er noen stor effekt, men sikkert en effekt. :)


-m
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Landstreff 2011 i Trondheim.

Post by citro1cx »

dagmatti wrote:Hei,

kan det være en liten effekt av at mange ds'er og sm'er er ferdig oppusset, og at folk derfor har tid til å prioritere å være med på treff? :) Det samme gjelder kanskje xm, det er vel ikke så mange av de pene xmene som har vært gjennom translpantasjon av 100kg karosseristål. :lol:

Det samme gjelder kanskje paradoksalt nok klubbarbeid; hvis du har en bil som trenger litt omsorg, og du føler du har en viss avsatt tid til bil, vil kanskje mange prioritere bilen fremfor bilklubben.

Igjen, vet ikke om det er noen stor effekt, men sikkert en effekt. :)


-m
enig i det du sier her. CX klubben og CX miljøet er nok inne i et "hamskifte". Støttemedlemmene, og bruksbilmedlemmene forsvinner, og entusiastene er igjen. Den siste solgte CX er rundet 20 år, og fleste CX som ble solgt er enten skrotet hel, eller endt opp som deler. Vi sitter altså igjen med en et knippe entusiastbiler som er under, eller i påvente av oppussing eller restaurering. Så vidt jeg kunne se, var det kun 1 CX på utstillingen som kunne betegnes som fullverdig restaurert. Resten av bilene var stort sett oginale, pent brukte, velholdte biler.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Landstreff 2011 i Trondheim.

Post by pål »

Jeg tror nok det med tiden vil bli flere restaurerte flotte biler, noen vil nok avgå med bruks-døden, til glede for brukeren og til forargelse for andre. Fortsatt er det totalt sett "mange" CX'er igjen her i landet og rett som det sprett dukker det opp biler, fra ingensteds :D

Jeg vil tro at om "vi" skynder oss sakte med og tålmodig bygge opp ett klubbmiljø hvor mange av de tidligere medlemmene kommer tilbake, og tonen kanskje blir litt mer positiv til alt det som er bra med CX og bil som hobby og glede istedet for å benytte enhver anledning til å rakke ned på CX-kjørere som ikke behandler bilen sin slik man "bør" kan vi nok etterhvert se ett miljø vokse frem. (en lang og uleselig setning, men tanken var god...)

Ett litet, men godt, skritt i riktig retning : Jeg fikk mail fra formann Mads , hvor han minnet meg på at jeg tidligere hadde vært medlem og at klubben gjerne så at jeg komtilbake ! Dette syntes jeg var bra mtp at klubben sannsynligvis ikke har råd til postutsendelse av papirfaktura. Det kan nok tenkes at jeg igjen trer inn i medlemsrekken, jeg har ihvertfall spart mail'en :) Så får vi se, håper mange gjør det samme, og at vi kan sikre at klubben overlever, om noen år trenger vi den , nemlig!
har masse Citroèn:-)
Post Reply