Lørdags- LHM 30/10: Norsk Teknisk Museum Oslo

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Lørdags- LHM 30/10: Norsk Teknisk Museum Oslo

Post by Frank V »

Som allerede nevnt i annen tråd inviteres det til lørdags- LHM den 30.10 på Norsk Teknisk Museum i Oslo. For ordens skyld oppretter jeg egen tråd for å gjøre det synlig for enda flere. Jacob er mannen bak, og det klippes fra hva som ble skrevet i annen tråd:

"Lørdag 30/10 kl 11-15 på Norsk Teknisk Museum, Kjelsås.
Anledning til å gråte over diverse gamle klenodier som hadde fortjent en bedre skjebne enn å sakte, men sikkert råtne opp på rot, der de står seg i hjel, med museets viten & vilje...
Noen som blir med???"

Noen har allerede meldt sin interesse, undertegnede fører seg også opp på den listen! Hyggelig sted hvor jeg har vært mange ganger før, men da med diverse skoleklasser og liten anledning til å få Citroën som et lengre samtaletema :lol: Her er sikkert også mulighet for noe å bite i for de som ønsker. Inngang vokse kr. 90, barn kr. 50.

Vel møtt!

http://www.tekniskmuseum.no/
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Re: Lørdags- LHM 30/10: Norsk Teknisk Museum Oslo

Post by JJ »

For ordens skyld kan vi kanskje sette klokkeslettet til 12-15 (museet har åpent fra 11-18, de som vil kan jo gjerne tilbringe tid både før og etter ;o)).
Kafeen er åpen, og man behøver ikke betale den svimlende inngangssummen for å benytte den, så vidt vites.
Endel av oss har vel også sett selve museet (og den tilstanden av forfall bl.a. veteranbilene er i - verre år for år :twisted: ) før...
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Lørdags- LHM 30/10: Norsk Teknisk Museum Oslo

Post by pigland »

Dette høres gøy ut, jeg tar nok med poden på tur til Teknisk Museum den dagen. NB, parkeringsplassen der er ofte fort full. Et triks på en lørdag er stå på pendlerparkeringen, det står ingenting hva som kreves av bevis for at man er pendler, ei heller hva som er tidspunkt for pendling. Gjorde ihvertfall ikke det sist jeg var der for ca et år siden.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Lørdags- LHM 30/10: Norsk Teknisk Museum Oslo

Post by givretto »

Tok med fatter'n til en hyggelig, liten sammenkomst. Tror vi ble 9 stk totalt, en del kjente og en del ukjente. Takker for hyggelig treff! 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: Lørdags- LHM 30/10: Norsk Teknisk Museum Oslo

Post by Frank V »

Takk for et hyggelig treff til alle fremmøtte!

Som Thomas (givretto) skriver ble vi vel rundt 9 stykker, en fin gjeng møtte opp! De fleste satt i kafèen og nippet til kaffen sin mens praten gikk jevnt og trutt, mens undertegnede hadde med seg en 11- åring og således naturlig nok tok seg en tur inn på musèet. Artig var det også med langveisfarende, Ottar kom fra Notodden i lekker C6! Ellers var både Xantia, C5, XM og CX representert. Bilder ble tatt, men usikkert om noen av disse vanker på dette forum og legger de ut.

Bli ikke overrasket om man forsøker seg på ytterligere en lørdags- LHM før jul, følg med for info!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Lørdags- LHM 30/10: Norsk Teknisk Museum Oslo

Post by wiggo »

Takker for hyggelig dag og takk til Jacob for omvisning på museet.
Håper jeg får anledning til å være med på neste lørdags-LHM.
Post Reply