Fransk bildag 2011

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Fransk bildag 2011

Post by wiggo »

rundgren wrote: Rett meg gjerne hvis jeg sitter med feil inntrykk her, men det virker som om det hoper seg opp med arrangementer i en kort periode på våren, mellom påske og skoleferie.
Ja, og den korte perioden mellom 1 august og 15 sept. Men denne luksusen til stadig å måtte velge/plukke på øverste hylle vil jeg gjerne få beholde... :wink:
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Fransk bildag 2011

Post by mads »

..hvis nå noen ikke er hjemme, men veldig gjerne vil på fbd, aj så finnes alternativer..
http://franskbiltraef.dk/page_1272656122253.html
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Fransk bildag 2011

Post by pål »

Jeg skal dit!! OM det ikke er endringer mtp tidspunkt og sted? Blir nok C5 for vår del iår.
har masse Citroèn:-)
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Re: Fransk bildag 2011

Post by JJ »

Bump! ..eller for å si det på beste "'Allô! 'Allô!-språk": Bøømp!
Det ryktes at 2cvistene har felleskjøring fra Ramstadsletta på E18 i Bærum kl 09:00 søndag 8)
Sikkert mulig å "henge seg på halen" av kortesjen...
Kjenner jeg 2cvfolket rett, tar de ikke korteste og kjedeligste veien (E18) hele ruten, men også via mer interessante veier... :D
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Fransk bildag 2011

Post by mads »

Klappstol, kaffe og is på Esso'n under oppmarsj, altså. Ser for meg et mylder av vinkler 1934 - dd med kulørte vesker; rød, grønn, brun, blank - er det flere varianter?
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Fransk bildag 2011

Post by givretto »

Ikke for å ødelegge stemninga her, men detta lover jo bra... :wink:

http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Ho ... arsel.html

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Fransk bildag 2011

Post by mads »

Tja.. Jeg tror mest på grafen i time-for-time-visningen, den er bedre enn langtidsvarselet.

Mener å ha hørt fra en kamerat som kjørte 737-buss i SAS noen år at varsel mer enn seks timer frem i tid brydde man seg katten om. Spådommen at i morgen blir været som i dag er statistisk det som treffer klart best. Men det hjelper som regel å prate om det ;D
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Re: Fransk bildag 2011

Post by JJ »

Tja.. optimistene lenge leve... Det behøver ikke bli så ille:
http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Ho ... _time.html

...Og selv om HM Kongen dessverre ikke har anledning til å være til stede (vi skulle gjerne hatt ham der, vi :lol: ), kommer ihvertfall bilen hans :mrgreen: :
I form av den Peugeot 203 som daværende arveprins Harald fikk som gave til 18 årsdagen sin i 1955. Så det, så!
Uansett, vi håper det beste - og litt spredt regn tåler vel alltids gromdoningene, eller hva?
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Lars A
Posts: 39
Joined: Mon 15 Nov, 2010 16:57

Re: Fransk bildag 2011

Post by Lars A »

Har konsert på søndag, jeg...

får trøste meg med verdenstreff for Vespa på Gjøvik (nabo"byen" til Moelv :lol: :lol: ). Kan ikke unngå å bli blid når det yrer rundt Scania'n med pussige tohjulinger med bittesmå hjul... Flere hundre av dem, faktisk! :D :D
En eller annen gang skal jeg på treff med 125 Popolino. Akkureat nå vet jeg ikke hvor den er en gang, men sikker kilde (han som skulle overhale motor) kunne fortelle at joda, den står på lager.

(For ordens skyld: Gjøvik er grei nok by, Moelv er " :lol: by :lol: "!!)
Nytt brukernavn, samma gamle mann
2 CX, 2 BX og en Chevrolet
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Fransk bildag 2011

Post by pigland »

Været ser bedre ut, regnet kommer ikke før senere på ettermiddagen ser det ut for nå. Jeg dukker opp, men dessverre ikke i GS eller gammel Citroën. Mekket på GS i dag, og i det jeg skulle ta den ned glapp jekken, armen kom i klem og det ble legevakten neste. 4 sting i underarmen og en smule såret stolthet. Bare egen dumskap forårsaket det hele, jeg skulle jo sikret bedre enn med en jekk. Jekken traff dessuten styresnekka, med bøyd snekke som resultat. Tror jeg har liggende en i reserve, hvis ikke står brukt snekke høyt på ønskelista!
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Fransk bildag 2011

Post by jonsto »

Uffda, pigland, hørtes ikke bra ut. Håper du snart blir bra i hånden og får reparert bilen og stoltheten!
God bedring.

Mvh
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Fransk bildag 2011

Post by givretto »

Været holdt det, gitt. Bra oppmøte i forhold til i fjor, været tatt i betraktning. Her er noen bilder fra treffet:

http://cx.zapto.org/gallery/Fransk-Bildag-22-Mai-2011

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Re: Fransk bildag 2011

Post by JJ »

Vel blåst, bokstavelig talt - forhåpentlig...
Hyggelig at noen av klubbens medlemmer tok turen; men bare 3CX, 1 GS, 1 GSA er egentlig rimelig skuffende.. :(
Noen medlemmer stilte riktignok med DS (Spildrejorde, Raddum) eller XM, men dog - og hvor var formann Mads.?
Reportasje i lokalavisa Gjengangeren her:
http://www.gjengangeren.no/nyheter/fran ... -1.6254513
..hvor dustejournalistdama har klart å få daværende arveprins HKH Haralds 18-åprsbursdagsgave fra KNA i 1955: en stk splitterny Peugeot 203 - til å bli HKH kronprins Olavs bil... :roll: ; Vinner i Concours-kategori "mest majestetiske/flotteste" '37 -modell TA til å bli en '34-modell osv... :roll: :roll:
Hm. det er noe kjent med Norsk Peugeotklubbs arrangementsansvarlige der, men jeg kan ikke helt sette fingeren på hva det er.. :mrgreen:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Fransk bildag 2011

Post by givretto »

Ja, synes også det er litt betenkelig at ingen i CX-klubbens styre (tror jeg) kommer med nettopp en CX til treffet...
Så langt jeg har forstått det, så sitter det 7 stykker i styret for klubben. Av de, så vidt jeg fikk med meg, møtte 3 stykker opp, og ingen av dem med CX (eller GS)...?
Håper dette vil se bedre ut på landsreffet i Trondheim (som jeg dessverre går glipp av)...

Når dette er sagt, så må jeg få legge til at styret ellers gjør en formidabel jobb! :mrgreen:

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Re: Fransk bildag 2011

Post by JJ »

Ja, synes også det er litt betenkelig at ingen i CX-klubbens styre (tror jeg) kommer med nettopp en CX til treffet...
Så langt jeg har forstått det, så sitter det 7 stykker i styret for klubben. Av de, så vidt jeg fikk med meg, møtte 3 stykker opp, og ingen av dem med CX (eller GS)...?
...Men ikke skyt på meg :wink: - jeg var tilstede primært som arr.ansv. på vegne av en viss Løveklubb. :mrgreen:
I CX-klubbstyret sitter jeg jo på oppsigelse, om 12 dager er det slutt.
F.o.m. årsmøtet i Trondheim (hvor jeg ikke kommer til å være tilstede), blir det en annen som kan få fliser i baken i.o.m. overtagelse av den ikke spesielt komfortable klubbredaktørkrakken... :)
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Post Reply