Åpen høstdag på Gran

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Åpen høstdag på Gran

Post by rundgren »

Søndag 25. september holder vi lageret på Gran åpent 1200 til 1600.
Stikk innom om du trenger en del eller tre, en kopp kaffe eller bare er nysgjerrig og vil slå av en CX-prat!

Kart finner du her: http://kart.gulesider.no/m/aQbwL
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Åpen høstdag på Gran

Post by mads »

Strålende, Joar!

Vi har en del palle-reoler liggende som skal settes opp og gi plass til deler. Jeg håper det blir KALDT denne dagen, så har jeg et tips om å holde varmen 8)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Åpen høstdag på Gran

Post by rundgren »

Takk for bra oppmøte og innsats i går!

Flere fikk skaffet seg litt deler, alt fra en TRD T2 motor til eksosdeler, speilbrytere og temperaturfølere ble innkjøpt av eiere av CX med pleiebehov.
Takket være bra sjaueinnsats ble det også satt opp reoler slik at vi nå er et stort steg nærmere å få samlokalisert lageret til én bygning.

Et par stemningsbilder.
Image
Image
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Åpen høstdag på Gran

Post by mads »

Neste mulighet til å hjelpe med å få prosjektet videre er søndag 23. oktober. Klokkeslett avhenger litt av hvem som kommer, men fra 10-11 er det folk der, kanskje tidligere også. Kommer tilbake til det hvis noen vil/kan være der tidligere.

Og prosjektet mer konkret er å flytte delene fra "uniformslageret" i det gule huset opp i huset ved veien, for de som er litt kjent. Det vil spare klubben for en utgift på 10.000,- i året. Det ser ut til at det er plass til det. Reolene som kom opp sist kommer godt med her.

Mer generelt dreier det seg om å berge delene med de krefter og ressurser som er tilgjengelig. Håpet er å få aktivitet på lageret inn i fast rutine, se lenken og kom gjerne med innspill: http://folk.uio.no/mlomholt/gran2011.html#oppgaver

Naboen er en garnbutikk med kafe, men de lager ikke mat der. Jeg håpet å kunne bestille en middag for de som ønsket, men det gikk altså ikke, så ta med matpakke!
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Åpen høstdag på Gran

Post by mads »

Vi trenger arbeidskraft og folk som trenger deler :) Kom og hjelp og fyll bilen med deler! Eller sagt på en annen måte: Det vi putta i container og komprimator på Årnes kunne heller blitt med til noen som ville ha det :(

Kjenner noen bil med løftelem som kan være med noen timer på søndag? Vi skal flytte en del mellom to hus og en del er store, tunge kolli på hjul. Muligheten til å flytte dem uten å tømme dem hadde spart mye tid.

En ting til; Kommer noen langveis så kan lagerdag annonseres langt frem i tid.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Åpen høstdag på Gran

Post by mads »

Vi ble tre stykker den 23. Ikke stort, flytta noen deler fra uniformslageret og gransket kamaksling og feste av fordeler på GS.

Lørdag 19. november er neste økt på Gran, da kommer det bil med løftelem så vi får flyttet trillebur og paller uten å tømme dem. Da trenger vi 6-8 personer til å hjelpe oss. Får vi like stor innsats som 25. september er uniformslageret tømt på noen timer.

Gi beskjed om du kan komme, vi trenger å vite hvem som kommer så vi ikke står alene med bil uten noen til å hjelpe.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Åpen høstdag på Gran

Post by mads »

mads wrote:Lørdag 19. november er neste økt på Gran
Her blir det en forandring til helgen 12-13 november. I morgen regner jeg med å vite når løftelemmen kan komme og skriver når jeg vet mer. Spanande, følg med..
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Åpen høstdag på Gran

Post by rundgren »

mads wrote:
mads wrote:Lørdag 19. november er neste økt på Gran
Her blir det en forandring til helgen 12-13 november. I morgen regner jeg med å vite når løftelemmen kan komme og skriver når jeg vet mer. Spanande, følg med..
Jeg følger med og skal prøve veldig hardt å stille. Skar seg dessverre helt for meg den 23.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply