Hvem skal til ICCCR?

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Hvem skal til ICCCR?

Post by rundgren »

Hei, tenkte å starte en tråd her om ICCCR som jeg også referer til i Citrophile.
Hvis alle som er påmeldt kan nevne det her, og si hvilken rute de har tenkt å kjøre, så kan vi se om det ikke blir mulig å koordinere litt så de som ønsker kan kjøre sammen hele eller deler av veien.
For oss skandinaver er det vel enten ferje fra Esbjerg (DK) til Harwich, eller fra Rotterdam (NL) til Hull som er mest aktuelt. Ferja fra Esbjerg til Harwich ser ut til å ligge på ca. 500 pund tur/retur inkl. obligatorisk lugar. Ferja fra Rotterdam til Hull er ca. 100 pund billigere. Fra Oslo tar det ca. 8 timer til Esbjerg og ca. 14 timer til Rotterdam. Siste ferje ser ut til å gå 19 fra Esbjerg og 21 fra Rotterdam. Esbjerg er komfortabelt innenfor en dagsreise, mens Rotterdam innebærer en overnatting med mindre man syns det frister å kjøre avgårde kl.0500.
Avstand teller altså litt imot Rotterdam, men et par andre ting teller for: I følge nettsidene til ICCCR får man 20% rabatt på denne ferja, og prisen er jo 100 pund lavere i utgangspunktet. I tillegg er det visstnok en finere kjøretur, uten motorvei, fra Hull til Harrogate.
Mye nyttig transportinfo her: http://icccr2012.org.uk/new/en/faq_tran ... ml#ferries
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by mads »

Bra dytt, Joar! Kommer stadig flere slike fra deg, veldig bra!!

Var det ikke snakk om en båt fra Bærgen, hyret til formålet? Dette må da gå an å få til som en merke-greie og ikke en modell-greie?

Selv vet jeg ikke helt hva, hvem, hvordan, hvor lenge, etc, men jeg kan ikke komme på noen vinkel-model jeg ikke vil dra på tur sammen med. Litt brå-kjekt og ikke-påmeldt.. ;-/
IngolfC6
Posts: 52
Joined: Thu 02 Jun, 2011 00:34

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by IngolfC6 »

Selv vurderte jeg lenge å dra til ICCR, men slo det etterhvert fra meg, av flere årsaker.
Siden det ikke lenger finnes ferjeforbindelser mellom Norge og UK, er alternativene de som er skissert her. Å dra fra Esbjerg er jo tungvint, da man først må til Danmark, enten med ferje eller kjøre den lange veien rundt.
Min anbefaling til dere som tenker å dra, er å ta båt til Kiel, deretter via Rotterdam-Hull.
Husk at dette er samtidig med OL i London, så det er nok ikke noe sjakktrekk å rote seg i nærheten av Stor-London.

For min del blir det i stedet internasjonalt C6 treff i Nederland/Belgia/Luxemburg i juni.

Er det forresten noen som aner hvor neste ICCR vil bli avholdt?

Ingolf
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by gopp »

Det går ferge mellom Norge og UK, den er bare ikke annonsert :wink:

DFDS har båt mellom Brevik og Immingham flere dager i uken. Prisen er slett ikke så avskrekkende, og man har tre serverte måltider på overfarten. Det er vel ca. 20 lugarer, hvorpå de fleste har køyeseng og eget bad. Man får også anledning til å lære mer om trailersjåførenes hverdag om man ønsker det, men ikke regn med internettdekning på den 25 timer lange reisen.

Jeg har tatt båten en gang i fjor, og skal kjøre over fra UK til Gøteborg med samme båten i slutten av mai med en bil med tilhenger (og bil oppå der).
Gopp
-----------------
Har no' CX
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by rundgren »

gopp wrote:Det går ferge mellom Norge og UK, den er bare ikke annonsert :wink:

DFDS har båt mellom Brevik og Immingham flere dager i uken. Prisen er slett ikke så avskrekkende, og man har tre serverte måltider på overfarten. Det er vel ca. 20 lugarer, hvorpå de fleste har køyeseng og eget bad. Man får også anledning til å lære mer om trailersjåførenes hverdag om man ønsker det, men ikke regn med internettdekning på den 25 timer lange reisen.

Jeg har tatt båten en gang i fjor, og skal kjøre over fra UK til Gøteborg med samme båten i slutten av mai med en bil med tilhenger (og bil oppå der).
Bra tips!
Denne var jammen godt gjemt, ja, men fant en henvisning under RoRo-frakt på sidene til DFDS:
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... m_ferries/
Men enten skjønner jeg ikke tidtabellen, eller så tar turen 50 timer(!)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
IngolfC6
Posts: 52
Joined: Thu 02 Jun, 2011 00:34

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by IngolfC6 »

Jeg har også lest om det båttilbudet der. Mener det ble skrevet på et eller annet mc forum et sted, at noen hadde opplevd å få reisen sin kansellert på kort varsel, da de prioriterte lastebiler i stedet. Men om det er noe hold i det, vet jeg ikke. Høres i så fall useriøst ut.
Blir sikkert en interessant tur over, til tross for enkle kår.

Ingolf
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by jonsto »

rundgren wrote:Denne var jammen godt gjemt, ja, men fant en henvisning under RoRo-frakt på sidene til DFDS:
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... m_ferries/
Men enten skjønner jeg ikke tidtabellen, eller så tar turen 50 timer(!)
Alle rutene kan ikke være direkte. Har kikket litt på flåtelisten, og alle båtene gjør mellom 18 og 22 knop. Med avgang fredag klokken 0300 så kommer du til Immingham lørdag klokken 0400. Dette stemmer nok best med hastigheten. En telefon til rederiet er nok lurt.
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by RolandM »

Vi kommer nok til å ta den lange veien via Esbjerg. Det er også en del andre fra DS-klubbens medlemmer som skal dra.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Hvem skal til ICCCR?

Post by rundgren »

Da er billetter og fri fra jobb ordnet!
Enda ikke helt greid å lande reisevei og hva annet jeg skal finne på der borte, men heller mot Kiel-ferje og så Rotterdam-Hull. Sistnevnte har 20% rabatt for ICCCR-deltakere, og siden jeg for tida jobber for Color Line tror jeg kan få rabatt på Kiel-ferja også.
Tenker å tøffe litt rundt i Yorkshire, div. nasjonalparker, Lake District og kanskje en tur ut til Isle of Man, muligens opp til Glasgow og Edinburgh... Men etter fjorårets maratonkjøring gjennnom USA vil jeg prøve å begrense kjørelengden, så noe av dette må nok kuttes. Vi får se:-)

Tips og info om andres planer mottas gjerne!
Vi nordmenn burde som et minimum hvertfall greie å måtes og ta en øl/et måltid på Yorkshire-pubben inne på området. Kanskje man bør gjøre noe for å plassere bil/camp i nærheten av hverandre?
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply