"Rullende treff"

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

"Rullende treff"

Post by jonsto »

Hei folkens.
Er noe jeg har tenkt på lenge.
Vi samles jo til treff slik som landstreff, gule pære og LHM kaffe osv. Kunne det ikke vært morro med et treff der vi møttes og kjørte litt lenger enn på gule pære? Åpent for alle typer Citroen. En slags "vil du være med så heng på" opplegg? Er fantastisk mange muligheter på ruter. Men for å ta noen eksempler for den sør (østlige) delen av landet. Utgangspunkt i Oslo.
Opp Gudbrandsdalen til Støren og ned Østerdalen.
Eller:
Opp Gudbrandsdalen og over Storlien og ned igjen via Sverige eller Sverige og Norge.
Sørlandet og vestlandet opp til Trondheim og ned Gudbrandsdalen.
Finnes et hav av muligheter Også lenger nordover selvfølgelig.
Kommer til å snakke litt om dette på landstreffet, men kunne vært morro om flere har gått med samme tankene. Må selvfølgelig bli over flere dager.
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: "Rullende treff"

Post by mads »

Jeg har også fablet om en Citro-karavane rundt i kongeriket der ruten legges etter hvert som den kjøres og de som har anledning henger seg på så langt/kort det passer. Ruten legges litt i forveien så man har et lite varsel om når den er i nabolaget, men også slik at den kan endres om noen har en god sving å legge til. De som har anledning henger seg på, de som har noe å bidra med i nærheten sier ifra, det kan være plass å sette et telt, omvisning i garasjen, kunnskap om biler å se etter, skogsvrak, deler å kjøpe/selge, et klubblager å dra innom, hva som helst. Alt med vinker og hjul er av interesse og velkommen

Karavanen kunne sikkert med fordel legges så den tar med seg Landstreffet, LHM-treff, fransk bildag og sikkert flere arrangement til og fra. Ellers kunne den gå så lenge eller så kort som noen kommer på og startes og stoppes etter interesse. Ikke noe særlig stramt opplegg og det er heller ikke meningen. Det kan f.eks starte så enkelt som at en gærning eller to skal besøke en annen gærning og de blir enige om å si fra ;)

Sikkert flere tanker om hva slikt bør være enn det er hoder og det er greit. Heng deg på og gjør det til det du vil. Hadde vært moro å prøve..
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: "Rullende treff"

Post by rundgren »

God idé, dette!
Trengs bare en ildsjel som tar iniativ (hint, hint..) så blir det for noe av :-)
Hva skal folk på hjemveien fra Mo I Rana? Kunne gått an å kjørt sammen et stykke?
For min del tenkte jeg å kjøre mandag morgen, og legge inn en overnatting på veien til Oslo. Rute har jeg ikke planlagt, så har noen gode forslag tar jeg gjerne imot (må kjøre rake veien opp siden jeg ikke fri fra jobb fredag. men har fri tirsdag, dermed bedre tid ned og vil jo helst ikke kjøre samme vei.)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply