Østlandet rundt på søndag?

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Østlandet rundt på søndag?

Post by mads »

Det pøser ned til en forandring, men på søndag lover klima-forståsegpåerne strålende føre og noen i garasjen vil veldig gjerne ut på tur. Tenkte på "siste sjangse-tur" i sommerbil i år.

En "French Open" selv om 'Grava er stengt, kaffe i åsen selv om "jakten på den gule pære" visst ikke ble noe av, klapstol på lageret på Gran selv om jeg har lyst til å gjøre noe morsomt, invadere noens garasje selv om de hadde tenkt å gjøre noe annet den dagen, et eller annet morsomt i den gata. Med bøttevis av fine GS, AMI, 2CV'er, padder, 11/15'er og en SM på henger (rasa motor som vanlig..) bak en sliten CX med fangeren i et tau.. (Hvorfor falt Dyane og HY ut, tro??)

Noen som er med, kanskje med et forslag til sted og tiltak på sparket?
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: Østlandet rundt på søndag?

Post by Frank V »

mads wrote:Det pøser ned til en forandring, men på søndag lover klima-forståsegpåerne strålende føre og noen i garasjen vil veldig gjerne ut på tur. Tenkte på "siste sjangse-tur" i sommerbil i år.

En "French Open" selv om 'Grava er stengt, kaffe i åsen selv om "jakten på den gule pære" visst ikke ble noe av, klapstol på lageret på Gran selv om jeg har lyst til å gjøre noe morsomt, invadere noens garasje selv om de hadde tenkt å gjøre noe annet den dagen, et eller annet morsomt i den gata. Med bøttevis av fine GS, AMI, 2CV'er, padder, 11/15'er og en SM på henger (rasa motor som vanlig..) bak en sliten CX med fangeren i et tau.. (Hvorfor falt Dyane og HY ut, tro??)

Noen som er med, kanskje med et forslag til sted og tiltak på sparket?
Med komma her og punktum der tar meg ofte i å ikke få tid til å trekke pusten når jeg leser mange av innleggene dine Mads :mrgreen: Men misforstå meg riktig; alternativt og underholdende!

Så over til det jeg har på hjertet, og det jeg penser inn på hører kanskje hjemme under andre kategorier. Forslaget ditt er godt, og jeg hadde mer enn gjerne blitt med på noe slikt om det ikke hadde vært for at jeg skal jobbe den eneste godværsdagen denne uken :?

Men du nevner et par andre ting i innlegget ditt som vekker litt småfrustrasjon i meg. Jakten på den Gule Pære, Tyrigrava French Open, Kulefylletreff osv...alle glimrende arrangementer. Hvorfor klarer vi ikke å opprettholde slike ting istedet for at det bare ramler bort, litt etter litt? Slike arrangementer er i mine øyne helt nødvendig for å holde miljøet samlet og samtidig gi noen felles samlingspunkter. Noen må få/ta ansvaret for dette, ellers blir det ingenting av, og det er fryktelig synd.

Dette er ikke ment som kritikk til noen, og jeg er den første til å innrømme at jeg har mye å gå i forhold til dette. Mads som trådstarter er heller på ingen måte målskive her, bare jeg som så tråden som en anledning til å få det ut. Men vi trenger en helhet slik at vi får opprettholdt arrangementer og gjort flere av de til en årlig happening, noe jeg tror også _egentlig_ har vært meningen med det hele.

Sånn, et lite hjertesukk der altså. Så håper jeg det blir Østlandet rundt for mange på søndag. Men hvor blir alt det andre av?
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Østlandet rundt på søndag?

Post by wiggo »

Foreslår:
Dersom opphold: Tyrigrava 12-15 på søndag.

Tenkte å slenge forbi selv der i den tiden, ikke sikkert med doble vinkler...
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Østlandet rundt på søndag?

Post by mads »

wiggo wrote:Foreslår:
Dersom opphold: Tyrigrava 12-15 på søndag. Tenkte å slenge forbi selv der i den tiden, ikke sikkert med doble vinkler...
Usikker på om du skal regne med det er åpent der: Etter å ha vært et samlingspunkt for motormiljøet på Østlandet i femti år, hadde Tyrigrava kro i Oppegård sin siste åpningsdag søndag. [30/9]
http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlands ... /1.8341823

Været hangler, ser om det blir en sving i traktene rundt Kongsberg..
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Østlandet rundt på søndag?

Post by wiggo »

Var innom ca 14.30, stengt som Mads sier.
Eneste vinkler jeg så, var en XM på Hjulet litt lenger borti gata, ca 15.00, kjørte ikke vinkler selv.
Post Reply