Fransk bildag 9. juni 2013

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Fransk bildag 9. juni 2013

Post by mads »

Fransk bildag er i år 9. juni kl 11-15 på "Verdens ende" på Tjøme. Kilde: Norsk 2VCklubb, bl.a :)

CXklubben har hatt klappstoler, kaffe, plakater og ymse annet før og vi prøver igjen i år. Vi prøver å få med to biler som klubben skal selge, en hvit GSA og en grå CX.

I tillegg til å skrive her tenker jeg meg å sende e-post til medlemmer med relevant postnummer for å høre om noen/flere/andre har lyst til å komme og evt bidra med noe. "Vi" er så langt de vanlige, nye og gamle fjes er velkommen.

XMklubben har kanskje noe på gang også. Noen muldvarper her/der som kan lirke til et samarbeid? Klubbene kunne stå sammen, de har telt, vi har kanskje noe annet lurt? Snakke med arrangør er sikkert også lurt...

Litt historisk sus: http://www.firmabil.no/artikkel.php?aid=20724
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Fransk bildag 9. juni 2013

Post by wiggo »

Planen er å komme. Dog har jobb satt flere kjepper i hjula i det siste (Frognerseteren og Øvrevoll bl.a).

Men dersom fler fra østsia' Oslofjorden tenker å dra, kunne vi ta felles ferge og lage en liten kolonne :?:
Foreslår 09.45 fra Moss, da er vi framme litt over 11.
Ferge 10.30 gjør at vi er framme ca 12, litt sent?

Gi respons dersom det er interesse :wink:
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Fransk bildag 9. juni 2013

Post by rundgren »

Jeg er med, og stiller på stand!
Ikke vært på Fransk bildag før, men slenger ut noen idéer (noen av de er rappa fra Helge sin mail - ignorér det som ikke er vettugt):
* Ang. partytelt så kan vi vel se an værmelding, og hastekjøpe noe billig fra Biltema om det ligger an til regn..?
* Er det mulig å få strøm på stand, til kaffe e.l.?
* Fylle kuler på standen?
* Skal vi ha en plakat/banner/bilder e.t.c å pynte opp med?
* Jeg har en eske med flotte påsyingsmerker som Jon la igjen på landstreffet (av typen han har på capsen, hvis dere har sett den..), de kan trolig selges til inntekt for klubben.
* Bilsalg: Helge snakker om å ta med to av de mer presentable bilene i klubbens eie for å selge dem - her må det vel litt innsats til på forhånd...? Prøveskilt/henger, vask og rydd? Er snakk om en CX20 og en GSA, vel.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Fransk bildag 9. juni 2013

Post by wiggo »

En stor del av parkeringen på Verdens Ende var reservert for oss. Stedet bød på pent vær som gjorde at ømtålige sjeler hadde behov for caps og solkrem.
Tror jeg hørte speaker sa han hadde telt til 106 frammøtte biler.

Absolutt flest Citroen, jeg fikk med meg CX (6-7 stk), XM, BX, C5, C6, GS, DS/ID (inkl 2 cab), Dyane, Mehari, 2CV, SM, Xantia.
Peugeot stilte med 4 -fire- biler. 504 Coupe og Sedan, 404 og 205 GTI.
Renault-klubben ankom sent, men godt fra sommertreff i Stavern. Dauphine, Floride, 4, 5, 6, 10, 12, 15, 16, 19, Megane. 3 stk Alpine'r ble observert.
Talbot og Simca var representert med en bil hver.
Kan noen fylle ut med bedre observasjoner eller korrigere feilaktige?

I tillegg fikk vi også besøk av en campingbil av ukjent fabrikat som parkerte på området vårt. Fikk noen sett om den var fransk?

Positivt var at flere fra den øvrige publikumsparkeringen samt ridesenteret ved siden av, trakk over til oss for å kikke på bilene.
Men fant ikke noen kiosk for innhandling av mineralvann, is og pølser. Spiste på ferga hjem i stedet.

Og jo, det var en ID som hang seg på fra Horten og ned - da ble vi en (veldig) liten kolonne likevel.
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Fransk bildag 9. juni 2013

Post by rundgren »

Ni CX, to BX og en GSA telte jeg..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Fransk bildag 9. juni 2013

Post by rundgren »

wiggo wrote: I tillegg fikk vi også besøk av en campingbil av ukjent fabrikat som parkerte på området vårt. Fikk noen sett om den var fransk?
Det beste som kan sies om den i denne sammenheng er vel at den var av latinsk blod, Fiat Ducato mener jeg.
Ellers var det ganske så bra oppmøte fra Citroën-folket, som du sier. Mye pent å se, og relativt mange fine CX. Deriblant Espen sin nokså nyervervede S1 Prestige, og en '88 Prestige nylig restaurert av Arne T.
I tillegg viste klubben fram for salg en CX 20 som nylig har blitt donert (denne: viewtopic.php?f=11&t=6316). Det ble ikke noe endelig salg (med mindre det skjedde etter jeg snakka med Helge sist), men det var et par interesserte innom.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Fransk bildag 9. juni 2013

Post by jonsto »

wiggo wrote:
Absolutt flest Citroen, jeg fikk med meg CX (6-7 stk), XM, BX, C5, C6, GS, DS/ID (inkl 2 cab), Dyane, Mehari, 2CV, SM, Xantia.
Peugeot stilte med 4 -fire- biler. 504 Coupe og Sedan, 404 og 205 GTI.
Renault-klubben ankom sent, men godt fra sommertreff i Stavern. Dauphine, Floride, 4, 5, 6, 10, 12, 15, 16, 19, Megane. 3 stk Alpine'r ble observert.
Talbot og Simca var representert med en bil hver.
Kan noen fylle ut med bedre observasjoner eller korrigere feilaktige?

I tillegg fikk vi også besøk av en campingbil av ukjent fabrikat som parkerte på området vårt. Fikk noen sett om den var fransk?
Du har glemt en HY og div. Traksjoner. ;-)
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Fransk bildag 9. juni 2013

Post by wiggo »

[/quote]Du har glemt en HY og div. Traksjoner. ;-)[/quote]

Ja, glemt er ordet. Snakket jo både med HY-karen og Traction-folk. Alder... :mrgreen:
Post Reply