Eurocitro 2014

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
IngolfC6
Posts: 52
Joined: Thu 02 Jun, 2011 00:34

Eurocitro 2014

Post by IngolfC6 »

Noen som har kjennskap til Eurocitro? Det skal arrangeres igjen i august, på Circuit Le Mans. Har sett litt på opplegget, og må innrømme at det er veldig fristende å dra.
Noen andre som kunne tenkes å vurdere dette?

Rent praktisk sett, er det ca 1.200 km hver vei, fra Kiel til Le Mans. Og turen vil være naturlig å legge forbi Paris, så det kan være et fristende stopp underveis.

Er det andre her som har vært på dette arrangementet tidligere, og som har erfaringer rundt opplegget?

Mer informasjon her:
http://www.eurocitro.org/index-GB.php

Ingolf
-68 ID19B
-07 C6
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Eurocitro 2014

Post by rundgren »

Nå er vel denne moroa over for denne gang. Noen som har vært der og har bilder eller noe annet å rapportere?
Har fått med meg litt i forbifarten på Facebook og slikt, og fått veldig lyst til å dra ned et år.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Fredrik
Posts: 271
Joined: Tue 04 Nov, 2003 19:19

Re: Eurocitro 2014

Post by Fredrik »

Eurocitro skuffet ikke i år heller :-)

F
IngolfC6
Posts: 52
Joined: Thu 02 Jun, 2011 00:34

Re: Eurocitro 2014

Post by IngolfC6 »

Eurocitro var definitivt en flott opplevelse. Jeg skal gjøre et forsøk på å få skrevet litt om turen til Citrophile utover høsten. For vår del, var turen en familieferie, med flere interessante stopp på veien. Totalt kjørte vi 3.200 km i løpet av 12 dager, og kun med ubetydelige tekniske utfordringer. Jeg er virkelig imponert over hva en snart 50 år gammel fransk dame er kapabel til. Skal prøve å få lastet opp bilder i et webalbum i løpet av kort tid.

Været under oppholdet i Le Mans var dessverre ikke det beste, og for oss som campet, ble det en tidvis våt fornøyelse. Et av de definitive høydepunktene var da vi dro innom Paris på vei hjemover. Å kjøre en ekte DS gjennom Paris`gater, har lenge vært en drøm for meg, og oppmerksomheten det førte til, var overveldende. Dessverre ikke så enkelt å få tatt rene bilder av bilen der, grunnet den enorme mengden mennesker over alt. Men noen klassiske lokasjoner ble det likevel.

Det er ikke utenkelig å dra tilbake til dette arrangementet, selv om det nok blir noen år til. Tror det går 4-5 år mellom hver gang det arrangeres. Før den tid, er nok ICCCR et mål, i 2016.

Min generelle oppfatning, er at man ikke skal være så redd for å legge ut på langtur, selv med en tilårskommen bil. Det går som regel bedre enn man frykter. Selvsagt kan man aldri helgardere seg mot alt, men hjelpen finnes rundt forbi, bare man leter litt. Det hadde definitivt vært artig å dra på en tilsvarende langtur sammen med flere fra det norske miljøet. Vi er dessverre skuffende dårlig representert i internasjonal sammenheng. På et slikt arrangement møter man entusiaster fra de utroligste steder, og kan danne seg et nyttig nettverk rundtforbi.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Eurocitro 2014

Post by mads »

Stemmer det med få norske i utlandet, unntaket er vel Citromobile der det duker opp noen. På EuroCitro i 2009 var vi den første bil registrert inn på treffet da vi ankom ganske sent fre(?)dag. Dessverre ble det ikke tur i år så konebilen lever fortsatt med det ene merket i ruta ;)
Post Reply