Campingvogn - og full kok...

Generelt om BX

Moderator: moderator

Post Reply
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Campingvogn - og full kok...

Post by Adelsøn »

Da var Norway Cup vel overstått, og søndag skulle Lille Rød dra med seg campingvogn til Moelv. Avtalte med gumman som for anledningen kjørte Norsk Folkehjelps gamle Caravelle at vi skulle stoppe på Skedsmo for drivstoffpåfyll og første pølsepause (utrolig hvor mye pølse, brus og røyk personer under 20 må ha på en drøyt to timers tur... :) ). Der var det full kok, gitt. Vi kjølte ned BX'n og festet vogna på karamelle'n, og etter å ha forsøkt med bare vannpåfyll fant jeg fort ut at hele anlegget må luftes for å få ut luftlommer. For meg som er vant til varme CX'er var dette nytt, men jeg kom i hu at fars gamle Renå siss hadde noe av samme problemet. Hvorom allting var, det ble stopp igjen på Kløfta, pause, pause, pause, lete opp lufteskruer som var NESTEN der Haynesboka sa de var, åpne, fylle, sette i lufteskruer igjen, toppe opp og tut og kjør. Oslo - Moelv på sju timer er ikke dårlig (på sykkel) :D . Lot så bilen stå en stund og gå på tomgang i går, og hva skjer: Vannet kommer ut ved radiatorlokket! Varmt var det også... Men vifta sto! Smekk på fingeren til eier som ikke hadde sjekka giver til radiatorvifte :oops: . Første lønning blir det ny giver, så får vi se til neste år om det ikke blir campingtur uten kok... Lille Rød greide ellers nesten å holde følge med trafikken selv med ett tonn campingvogn. Det var snill og flink liten bil, det.
Vurderer forresten å sette inn temp. måler. Er det noen som vet om noen som selger digitale instrumenter???
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Campingvogn - og full kok...

Post by jonsto »

Bare for å trøste deg litt. :D Kjørte etter en Volvo 240 i dag med ei forholdsvis lita og gammel campingvogn på slep. Gikk ikke fort. :( Til slutt måtte han stoppe. Da kom det MYE blå eksoos ut av eksosrøret. :wink: Noen har det værre en deg. :wink: :roll:
Mvch
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Campingvogn - og full kok...

Post by pål »

Sier bare en ting når det gjelder camping-trekking : CX 25 TRD (2) Break !!!!!! Bare tanken på å sette en slik Lego-bil foran en vogn er skremmende :D :wink:
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Campingvogn - og full kok...

Post by pål »

Forresten så er ikke 240 med sine 1,08 meter fra bakhjul til henger.krok ikke akkurat som noe lokomotiv å regne i denne sammenhengen heller :D :D :D
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Campingvogn - og full kok...

Post by citro1cx »

hvis noen trenger en volvo 244 står det en utenfor stuevinduet her tilsalgs...løp og kjøp gutter :P :lol:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Campingvogn - og full kok...

Post by pål »

jahaja?? ikke meg ihvertfall, selv om jeg er nærmest født og oppvokst i volvo... :wink:
har masse Citroèn:-)
Post Reply